Szeptember utolsó napján megvalósult, amire több éven át vártunk: többek között Gyurcsány Ferenc miniszterelnök és Demszky Gábor főpolgármester jelenlétében átadták a 2X2 sávon haladó közúti forgalomnak a Megyeri hidat. A híd északi oldalán mozgássérültek közlekedésére is alkalmas kerékpárút,a déli oldalon gyalogjárda épült.
Anonymus 1200 körül íródó Gesta Hungarorum című művéből is tudhatjuk, amint erre a jeles alkalmon résztvevő újpesti polgármester, dr. Derce Tamás is felhívta már a figyelmet az Újpesti Napló hasábjain: a Duna eme, Újpest-menti szakaszán régmúlt idők óta volt átkelés a Dunán.
Az „igazi” híd, a Megyeri híd, 2006 februárja óta épül, de megvalósításának terveiről, majd a munka tervezett idejéről ennél régebb óta tudunk. Nevet civilektől érkező ötletek felhasználása nyomán kapott, s nagy figyelem, médiaérdeklődés övezi a híd forgalomra gyakorolt hatását, a híd két lábánál lévő települések várható forgalmi növekedését. A 62 milliárd forintos költségvetésű Megyeri híd ma Magyarország leghosszabb, és egyben az első ferdekábeles folyami hídja. A híd öt, egymáshoz kapcsolódó hídszerkezetből áll, összeköti a Duna mindkét ágát és a Szentendrei –sziget déli részét.
Jellegzetes eleme a két pilon „A” formájú keretszerkezete, amelynek magassága- a hídpillér felső síkjától mérve 100 méter, magasabbak az esztergomi Bazilika kupolájánál. Túlzás nélkül állíthatjuk, hogy Újpest határában az egész ország új jelképpel is gazdagodott.
A projekt közreműködői
Megrendelő: Nemzeti Infrastruktúra Zrt.
Mérnök: UTIBER Közúti Beruházó Kft.
Tervező:Unitef – CÉH Kkt.
Kivitelező: M0 Északi Duna híd Konzorcium, tagjai: Hídépítő ZRt., Strabag Zrt.
Jelentősebb közreműködők : GANZACÉL Zrt., Közgép Zrt., Hídépítő Speciál kft, Hídtechnika kft, HBM Kft, Betonplasztika Kft.
Üzemeltető: Állami Autópálya Kezelő Zrt.