Újpest Média – Újságírói Etikai Kódex

1. A tájékoztatás pontossága és hitelessége

  • Az Újpest Média minden munkatársa köteles a közzétett információk pontosságára törekedni.
  • A tényeket és véleményeket világosan el kell különíteni.
  • Hibás adat esetén a helyreigazítást haladéktalanul, a jogszabályoknak megfelelően kell közzétenni.

2. Jogtisztelet és felelősség

  • A tartalmaknak összhangban kell állniuk a magyar médiatörvényekkel és adatvédelmi szabályozással.
  • Személyiségi jog sértése tilos, különösen képi és hangfelvételek közzétételekor.
  • A bűnügyi tudósítások során érvényesülnie kell az ártatlanság vélelmének.

3. Függetlenség és összeférhetetlenség

  • A szerkesztőségi tartalom nem befolyásolható politikai vagy gazdasági érdekek által.
  • A fizetett tartalmakat egyértelműen jelölni kell.
  • Összeférhetetlenség esetén a munkatárs köteles azt jelezni.

4. Forráskezelés és titoktartás

  • A források védelme kiemelt kötelesség; anonimitás csak jogszabályban rögzített esetben sérthető.
  • Az információkat jogszerűen és átlátható módon kell beszerezni.
  • Rejtett felvétel csak törvényes keretek között alkalmazható.

5. Kisebbségek és érzékeny csoportok védelme

  • A tartalmak nem lehetnek megbélyegzőek vagy diszkriminatívak.
  • Gyermekekről csak jogszerűen és méltóságukat tiszteletben tartva lehet közölni információt.
  • Traumatikus eseményeknél empatikus megközelítést kell alkalmazni.

6. A közérdek szolgálata

  • Az Újpest Média feladata a közérdekű információk hiteles közvetítése.
  • A hatalmi visszaélések feltárása szakmai alapossággal történik.

7. Felvételek és vizuális tartalmak etikus használata

  • A képi és hanganyagokat a személyiségi jogok tiszteletben tartásával kell felhasználni.
  • Manipulált felvétel nem kelthet megtévesztő hatást.
  • Magánterületi felvétel csak engedéllyel készíthető.

8. Szakmai magatartás és kommunikáció

  • A munkatársak kötelesek tisztelettel bánni az interjúalanyokkal és egymással.
  • Nyomásgyakorlás vagy megtévesztés alkalmazása tilos.
  • A szerkesztőségi vitákban a szakmai érvek élveznek elsőbbséget.

9. Hibák és panaszok kezelése

  • A szerkesztőség átlátható panaszkezelési rendszert működtet.
  • A hibák beismerése és javítása a szakmai felelősség része.
  • A helyreigazításokat a jogszabályok szerint kell teljesíteni.

10. Online és digitális tartalmak etikai kezelése

  • A közösségi médiában közzétett tartalomra ugyanazok az etikai elvek vonatkoznak.

• A kommentfelületek moderálása átlátható szabályok alapján történik betartva és használva a közzösségi media moderelálási elveit.