A MÁV augusztus 25-től szeptember 20-ig karbantartási munkálatok miatt négy hétre teljesen lezárja a Keleti pályaudvart, ezzel egyidejűleg az érintett vonalak mentén a MÁV-csoport több úgynevezett átadópontot alakít ki Budapest-szerte, többek között Újpest-Városkapunál is.
A Keleti pályaudvar hazánk egyik legforgalmasabb és legkihasználtabb vasúti csomópontja. A lezárás ideje alatt a pályaudvar nem fogad és nem indít vonatokat, az ide közlekedő járatok pedig más állomásokra kerülnek átirányításra.
A felújítás ideje alatt a főváros több pontján – köztük Újpest-Városkapunál is – úgynevezett átadópontokat alakítanak ki, ahol az utasok könnyedén átszállhatnak az alternatív járművekre. A MÁV azt javasolja, hogy az utazók ezeket a csatlakozási helyeket vegyék igénybe. Az átadópontok a főváros legtöbb részéről jól megközelíthetők, hiszen VOLÁN-, HÉV- és BKK-járatok is csatlakoznak hozzájuk.
A forgalmi változások jelentős mértékben érintik a győri (1-es), pécsi (40-es), hatvani (80a), miskolci (80-as), újszászi (120a), valamint a békéscsabai (120-as) vasútvonalak utasait. A MÁV-csoport a korlátozások idejére több úgynevezett átadópontot létesít Budapest-szerte, amelyek megkönnyítik az átszállást. Ilyen ideiglenes csomópont lesz például Újpest-Városkapunál is, ahol az utasok le- és felszállhatnak az átirányított járatokra.
A karbantartási munkálatok főként műszaki jellegű beavatkozásokat érintenek, kisebb részben azonban az utasforgalmi terek is megújulnak. A kivitelezés ideje alatt a szakemberek éjjel-nappal dolgoznak majd, hogy a Keleti pályaudvar szeptember végére biztonságosabb és megbízhatóbb működéssel térhessen vissza a forgalomba.
„A szeptember 20-ig tartó teljes forgalomszünetelés során éjjel-nappal dolgoznak majd a szakemberek és a munkagépek, így megvalósul számos megbízhatóságot javító és a pályasebesség emelését lehetővé tévő karbantartás: síneket, váltókat és több mint 2 ezer talpfát is cserélünk; ágyazatot pótlunk és három kilométernyi szakaszon ágyazatrostálást végzünk; 14 kilométeren szabályozzuk a vágányokat; mintegy 16 kilométeren pedig a felsővezetéki hálózatot javítjuk.” – olvasható a MÁV-csoport közleményében.
Emellett az utasforgalmi létesítmények is megújulnak: sor kerül a peronok burkolatának karbantartására, valamint a perontetők javítására is.
Kép forrása: MÁV-csoport