Újpest Önkormányzata megkezdte a 2023–2025 közötti időszakra vonatkozó ebösszeírást, amely minden kutyatartó számára kötelező. A felmérésre az önkormányzat ebrendészeti feladatainak ellátásához, valamint a veszettség elleni oltások és járványvédelmi vonatkozások miatt van szükség.
Az Ebösszeírás Újpest teljes közigazgatási területére kiterjed, és minden eb tulajdonosát vagy tartóját érinti. A gazdáknak kötelességük a jogszabályban előírt adatokat megadni az önkormányzat részére.
„Az állatok védelméről és kíméletéről szóló 1998. évi XXVIII törvény elrendeli, hogy a települési önkormányzat ebrendészeti feladatainak ellátása érdekében, illetve a veszettség elleni oltás járványvédelmi vonatkozásaira való tekintettel háromévente legalább egy alkalommal ebösszeírást végezzen” – olvasható az önkormányzat tájékoztatójában.
Az ebek bejelentését személyesen Újpest Önkormányzatának ügyfélszolgálatán (1042 Budapest, István út 15.) lehet megtenni hivatali időben, valamint a bejelentés online is elvégezhető az Ebösszeíró Adatlap kitöltésével, amely erre a linkre kattintva elérhető.
Az ebösszeíráshoz szükség van az ebtartó, illetve az ebtulajdonos személyes adataira, a kutya nevére (hívónevére), fajtájára, nemére, színére, születési idejére, tartási helyére és törzskönyvi számára, szükség van továbbá az ebre vonatkozó speciális adatokra, többek között a beültetett mikrochip sorszámára, ivartalanított eb esetén az ehhez kapcsolódó adatokra, továbbá oltási és egyéb adatokra.
Amennyiben az ebtulajdonos vagy ebtartó a kötelezően előírt adatszolgáltatást nem, vagy nem a jogszabályban előírtaknak megfelelően teljesíti, illetve megtagadja, abban az esetben állatvédelmi bírsággal sújtható.
Az önkormányzat arra kéri a lakosságot, hogy minden érintett kutyatulajdonos mielőbb tegyen eleget a bejelentési kötelezettségnek.
