Az Újpesti Önkormányzati Rendészet gondoskodik róla, hogy eltűnjenek Újpest utcáiról a forgalomból kivont, lejárt műszaki érvényességgel vagy forgalmi rendszámmal nem rendelkező járművek. A járművek elszállítását követően számos parkolóhely felszabadul a szabályosan parkolók számára.
A jármű a Rendészet szerződött partnere általi elszállítása – amennyiben ismert a hatósági jelzése – a postai úton is megtörtént felszólítást követő 10 nap után, a fent említett jogszabályokban előírt komoly és szigorú dokumentálás mellett történhet meg.
2016 márciusa óta a mai napig hozzávetőleg kilencszáz gépjármű üzembentartóját/tulajdonosát szólította fel a Rendészet. Ezeknek a hatósági intézkedéseknek a hatására több mint hatszázan elvitték járművüket a közterületről, vagy újra forgalomba helyeztették (levizsgáztatták). Közel 300 esetben a járművek tulajdonosai nem voltak ilyen együttműködőek, így több mint 200 járművet szállított el a Rendészet szerződéses partnerükkel közreműködve, és több mint 50 esetben közigazgatási eljárást is indítottak.
Jelenleg is mintegy 30 gépjármű van intézkedés alá vonva a fent említett jogszabályi feltételeknek megfelelő adminisztráció ellátása mellett, az Önkormányzat és a partnercég kapacitásának függvényében ezek elszállítása is folyamatos. Idén már 14 járművet szállítottak el ily módon. Az elszállított gépjárművek kiváltására 6 hónapon belül lehetősége van a tulajdonosnak/üzembentartónak a tárolási és szállítási költség rendeletben szabályozott díjának megfizetése mellett. Amennyiben ez nem történik meg, a gépjárművet nyilvános árverésen értékesítik, melyből a befolyt összeg költségekkel csökkentett összegére további 6 hónapig a tulajdonos jogosult, ezután ezt az összeget az önkormányzat saját bevételeként kezeli.
Az Újpesti Önkormányzati Rendészet kéri a lakosságot, hogy amennyiben a lakókörnyezetében elhagyatott, feltűnően rossz állapotú, lejárt műszaki érvényességgel rendelkező, vagy hatósági engedély – forgalmi rendszám – nélküli gépjárművet észlel, jelezze azt a (+36-1) 231-3250 ügyfélszolgálati telefonszámon, illetve írásban a kozterulet@ujpest.hu email címen.
Az Újpesti Önkormányzati Rendészet, illetve jogelődje, az Újpesti Közterület-Felügyelet üzemképtelen járművek közterületről történő elszállítását 2016. márciusától kezdte meg. A tevékenység végzésére a rendészetet a közterület-felügyeletről szóló 1999.évi LXIII. törvény, és az ide vonatkozó 55/2009. (X. 16.) IRM rendelettel hatalmazza fel, illetve a Fővárosi Közgyűlés 30/2010 (VI.04.) Rendelete, megerősítve Újpest Önkormányzata 17/2015 (V.29.) rendeletével képeznek jogalapot.