1. A tájékoztatás pontossága és hitelessége
- Az Újpest Média minden munkatársa köteles a közzétett információk pontosságára törekedni.
- A tényeket és véleményeket világosan el kell különíteni.
- Hibás adat esetén a helyreigazítást haladéktalanul, a jogszabályoknak megfelelően kell közzétenni.
2. Jogtisztelet és felelősség
- A tartalmaknak összhangban kell állniuk a magyar médiatörvényekkel és adatvédelmi szabályozással.
- Személyiségi jog sértése tilos, különösen képi és hangfelvételek közzétételekor.
- A bűnügyi tudósítások során érvényesülnie kell az ártatlanság vélelmének.
3. Függetlenség és összeférhetetlenség
- A szerkesztőségi tartalom nem befolyásolható politikai vagy gazdasági érdekek által.
- A fizetett tartalmakat egyértelműen jelölni kell.
- Összeférhetetlenség esetén a munkatárs köteles azt jelezni.
4. Forráskezelés és titoktartás
- A források védelme kiemelt kötelesség; anonimitás csak jogszabályban rögzített esetben sérthető.
- Az információkat jogszerűen és átlátható módon kell beszerezni.
- Rejtett felvétel csak törvényes keretek között alkalmazható.
5. Kisebbségek és érzékeny csoportok védelme
- A tartalmak nem lehetnek megbélyegzőek vagy diszkriminatívak.
- Gyermekekről csak jogszerűen és méltóságukat tiszteletben tartva lehet közölni információt.
- Traumatikus eseményeknél empatikus megközelítést kell alkalmazni.
6. A közérdek szolgálata
- Az Újpest Média feladata a közérdekű információk hiteles közvetítése.
- A hatalmi visszaélések feltárása szakmai alapossággal történik.
7. Felvételek és vizuális tartalmak etikus használata
- A képi és hanganyagokat a személyiségi jogok tiszteletben tartásával kell felhasználni.
- Manipulált felvétel nem kelthet megtévesztő hatást.
- Magánterületi felvétel csak engedéllyel készíthető.
8. Szakmai magatartás és kommunikáció
- A munkatársak kötelesek tisztelettel bánni az interjúalanyokkal és egymással.
- Nyomásgyakorlás vagy megtévesztés alkalmazása tilos.
- A szerkesztőségi vitákban a szakmai érvek élveznek elsőbbséget.
9. Hibák és panaszok kezelése
- A szerkesztőség átlátható panaszkezelési rendszert működtet.
- A hibák beismerése és javítása a szakmai felelősség része.
- A helyreigazításokat a jogszabályok szerint kell teljesíteni.
10. Online és digitális tartalmak etikai kezelése
- A közösségi médiában közzétett tartalomra ugyanazok az etikai elvek vonatkoznak.
• A kommentfelületek moderálása átlátható szabályok alapján történik betartva és használva a közzösségi media moderelálási elveit.