Fürjes Balázs, Budapest és az agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár a Népszavának adott interjúban új javaslatokat tett a fővárosi önkormányzattal való együttműködésre.
Az államtitkár szerint a kormány kész folytatni a kormányzati parkfejlesztési programot, amelynek keretében korábban megújult a Margitsziget és az Orczy-kert is.
A kabinet azt javasolja, hogy a budapestiek bevonásával tervezzék meg a csepeli közpark, a Népliget, a Városmajor, a Gellérthegy és a Hajógyári-sziget parkjainak megújítását (ebben sok újdonság nincs, hiszen a főváros már létrehozta azt az interaktív felületet, ahol a budapestiek a közterület-fejlesztési projekteket véleményezhetik, illetve ahol megoszthatják a városvezetéssel a fejlesztési ötleteiket).
„Ennek részeként kitiltanánk a szennyező és forgalmat lassító turistabuszokat a Gellérthegyről és megépülhetne a sikló a Tabán és a Citadella között”
– nyilatkozta Fürjes.
Továbbá azt tanácsolják Karácsony Gergely főpolgármesternek, hogy a Gellérthegyi siklót ne privatizálja a főváros, ne magánzsebekbe kerüljön a nyereség. A kormány és főváros közösen döntsön a sikló megépítéséről, az éves működési nyereséget pedig fordítsák a Gellért téri közpark fejlesztésére, fenntartására.
Fürjes Balázs az interjúban hangsúlyozta azt is, hogy az érintett önkormányzatok támogatták a kormány Déli Városkapu tervét is, amelynek része a diákváros, illetve egy hatalmas közpark Észak-Csepelen. A terület magántulajdonban van, de a kormány nyitott arra, hogy az önkormányzatokkal közösen szerezzenek ott tulajdont – írja a lap.
Fürjes Balázs ugyanakkor arra kéri a városvezetést, hogy „fejezze be az autósok üldözését”, mert autóval közlekedni „nem deviancia”. A szeptemberi kezelhetetlen dugók kialakulásának elkerüléséhez fel kell számolni a nagy forgalmú utakon kialakított – amúgy a városvezetés által épp szeptemberben megszüntetni tervezett – kerékpársávokat, és alaposan meg kellene gondolni a beharangozott sebességkorlátozás bevezetését is.