Együtt közlekedünk! címmel indított országos kampányt a közlekedési morál javulása érdekében, a Magyar Kerékpárosklub kezdeményezéséhez az ORFK Országos Balesetmegelőzési Bizottsága (OBB), a Budapesti Közlekedési Központ, a Magyar Autóklub, az Uniqa biztosító, valamint a budapesti közbicikli-rendszer támogatója, a Mol is csatlakozott.
Az április 10-iki sajtótájékoztatón – amelyen szimbolikusan valamennyi szervezet képviselője részt vett és szimbolikusan valamilyen közlekedési, vagy azt ábrázoló eszközzel, például hungarocellből készült buszt tolva érkezett, Kiss Csaba alezredes, az ORFK-OBB főtitkára több fontos dologra hívta fel a figyelmet.
Kiemelte: régóta egyetértenek abban, hogy a közlekedés az A-ból B-be történő eljutást, majd pedig visszajutást szolgálja, és az a cél, hogy a közlekedők között ne legyen ellentét, partnerekként közlekedjünk az úton. Felidézte: 2013-ban mérték az elmúlt ötven év legkedvezőbb baleseti statisztikáját: a halálesetek száma hatszáz alatt maradt.
Hozzátette: ez még mindig nagyon sok, ugyanakkor összehasonlításképp ismertette: 1990-ben 2400-nál többen haltak meg közlekedési balesetben. Célként nevezte a halálos balesetek számának további csökkenését.
Lovas Károly Róbert, a Magyar Autóklub főtitkárhelyettese hangsúlyozta: azért csatlakoztak, hogy legyen kitől tanulni. Mint mondta, az 1900-ban megalakult szervezetnek számos, a közlekedési szabályok megismerését célzó programja van.
Szollár Domokos, a Mol kommunikációs igazgatója azzal indokolta a cég csatlakozását, hogy jónak tartották az ötletet és az ország legnagyobb vállalataként példát kívántak mutatni. Ismeretes: a MOL a budapesti közbicikli-rendszer partnereként hozzájárul annak üzemeltetéséhez; Szollár Domokos ezen kívül úgy érvelt, hogy amíg az emberek hétköznap a kerékpárt használják, hétvégén már autóba ülnek, ők pedig minden közlekedőnek útitársai kívánnak lenni.
Bihari Zoltán, az UNIQA Biztosító Zrt. Lakossági területének vezetője a biztonság és az egészségvédelem fontosságával indokolta a cég csatlakozását.
Somodi László, a BKK közlekedésszervezési és fejlesztési vezérigazgató-helyettese pedig arról beszélt, hogy nem valamelyik közlekedési módot kell kizárólagossá tenni, ezen kívül a környezetvédő módokat támogatni kell, ezért a kerékpáros közlekedés fejlesztése kiemelt szerepet kap, hasonlóan a tömegközlekedési hálózat korszerűsítéséhez és támogatják az elektromos autókat is.
Végül, de nem utolsó sorban Dormán Emese, a Magyar Kerékpárosklub munkatársa arra hívta fel a figyelmet, hogy nincs már olyan, hogy autós, gyalogos vagy kerékpáros, mert az emberek váltogatják a közlekedési eszközöket. Hozzátette: ezzel is azt próbálják érzékeltetni, hogy mindannyian közlekedők vagyunk, és oda kell figyelni a másikra.
Az esemény végén a felszólalók jelképesen, a kampány mibenlétét és szemléletformáló célját bemutatandó járművet cseréltek egymással.
MOA/MTI
Fotó: MOA