Újpest ismét ingyenes zsákokkal segíti a zöldhulladékgyűjtést

  •  
  •  
  •  

Újpest Önkormányzata idén ősszel is támogatja a lakosokat a helyes zöldhulladék-kezelésben. Dr. Trippon Norbert, Újpest polgármesterének bejelentése szerint a családi házakban élők, valamint a társasházak képviselői ingyenesen igényelhetnek zöldhulladékgyűjtő zsákokat a készlet erejéig.

„Ismét zöldhulladékgyűjtő zsákokat osztunk a készlet erejéig. Idén sem feledkezünk meg arról, hogy segítsük a városunkban élőket a helyes zöldhulladékgyűjtésben azzal, hogy ingyenesen biztosítunk számukra biológiailag lebomló zsákokat” – fogalmazott dr. Trippon Norbert, Újpest polgármestere a zsákosztással kapcsolatosan.

Zöldhulladékgyűjtő zsákot igényelhet minden, életvitelszerűen kertes házban élő újpesti lakcímmel rendelkező magánszemély, valamint azoknak a társasházaknak és lakásszövetkezeteknek a képviselői is, amelyek kerttel, előkerttel vagy zöldterülettel rendelkező újpesti ingatlant kezelnek, és ezt igazolni tudják. A magánszemélyek ingatlanonként egy csomag, azaz 25 darab zsákot igényelhetnek – függetlenül attól, hányan élnek az adott címen –, míg a társasházak és lakásszövetkezetek 15 darab zsákra jogosultak.

A kertes házban élőknek zsákokat az Újpesti Városgondnokság Kft. 1044 Budapest, Óradna utca 2/a szám alatt lehet átvenni az alábbi időpontokban:

  • 2025.10.06., hétfő 8:00-12:00 és 13:00-18:00
  • 2025.10.07., kedd 8:00-12:00 és 13:00-16:00
  • 2025.10.08., szerda 8:00-12:00 és 13:00-16:00
  • 2025.10.09., csütörtök 8:00-12:00 és 13:00-18:00
  • 2025.10.10., péntek 8:00-12:00

A társasházak és lakásszövetkezetek esetében a zsákok igénylésére a közös képviselő jogosult, illetve az általa meghatalmazott személy. A közös képviselőknek az igénylést előzetesen be kell nyújtaniuk az Újpesti Városgondnokság Kft. honlapján elérhető online felületen: https://ujpestivarosgondnoksag.hu/palyazat/lakossagnak/zsakosztas
Ez a regisztrációs felület 2025. szeptember 29-én, hétfőn nyílik meg.

A zsákok átvételekor a természetes személyeknek be kell mutatniuk a jogosultságot igazoló dokumentumokat, és az azon szereplő adatok – az igénylő neve, anyja neve, újpesti lakcím (állandó vagy tartózkodási hely) és a lakcímkártya száma – rögzítésre kerülnek. Azok a szépkorú magánszemélyek, akiknek régi típusú személyi igazolványuk van és nem rendelkeznek külön lakcímkártyával, a személyi igazolvány belső oldalán található lakcímadat alapján igazolhatják jogosultságukat. A lakcím igazolására lehetőség van elektronikus úton is, a DÁP alkalmazás hiteles adatigazolás funkciójának segítségével.

A zsákok átvételére a rendelkezésre álló készlet erejéig van lehetőség, ezért abban az esetben, ha az osztási időszak befejezése előtt elfogynak a rendelkezésre álló zsákok, az osztási időszak lezárul.

A zsákosztással kapcsolatosan további információk az önkormányzat weboldalán érhetők el, erre a linkre kattintva.

SZFM