Néhány nappal ezelőtt hírt adtunk az újpesti ebösszeírásról, amely kapcsán számos kérdés érkezett olvasóinktól. Időközben Újpest Önkormányzatának honlapján frissült a hivatalos hirdetmény, így ezekre reagálva összegyűjtöttük a legfontosabb tudnivalókat.
Újpest Önkormányzata a napokban megkezdte a 2023–2025 közötti időszakra vonatkozó ebösszeírást, amely minden kutyatartó számára kötelező. Az ebösszeírás 2025. december 15-éig tart.
A tájékoztató azonban frissült a kiírás óta, Újpest Önkormányzatának honlapján lévő információk szerint időközben már online is kitölthetővé vált az ebösszeíráshoz szükséges adatlap, így nincs szükség a nyomtatásra és papíralapú benyújtásra. Az űrlap az E-Önkormányzat portálon érhető el, amelybe ügyfélkapus bejelentkezéssel lehet belépni.
Az online kitöltés menete egyszerű: a portálra belépve először az „Ügyindítás”, majd az „Ebösszeíró adatlap” menüpontot kell kiválasztani, ezt követően pedig néhány perc alatt elvégezhető a folyamat.
Természetesen kitölthető papír alapon is a bejelentés, ehhez az Ebösszeíró Adatlapot kell kinyomtatni és kitölteni, amely erre a linkre kattintva érhető el. A kitöltött adatlap személyesen leadható Újpest Önkormányzatának Ügyfélszolgálatán (1042 Budapest, István út 15.) hivatali időben, vagy elektronikusan is beküldhető: a kitöltött adatlapot beszkennelve vagy lefényképezve az igazgatasi.oszt@ujpest.hu címre kell elküldeni.
Ahogyan korábban is írtuk, a felmérésre az önkormányzat ebrendészeti feladatainak ellátásához, valamint a veszettség elleni oltások és járványvédelmi vonatkozások miatt van szükség. Az ebösszeírás Újpest teljes közigazgatási területére kiterjed, és minden eb tulajdonosát vagy tartóját érinti. A gazdáknak kötelességük a jogszabályban előírt adatokat megadni az önkormányzat részére.
„Az állatok védelméről és kíméletéről szóló 1998. évi XXVIII. törvény elrendeli, hogy a települési önkormányzat ebrendészeti feladatainak ellátása érdekében, illetve a veszettség elleni oltás járványvédelmi vonatkozásaira való tekintettel háromévente legalább egy alkalommal ebösszeírást végezzen” – olvasható az önkormányzat tájékoztatójában.
Az ebösszeíráshoz szükség van az ebtartó, illetve az ebtulajdonos személyes adataira, a kutya nevére (hívónevére), fajtájára, nemére, színére, születési idejére, tartási helyére és törzskönyvi számára, szükség van továbbá az ebre vonatkozó speciális adatokra, többek között a beültetett mikrochip sorszámára, ivartalanított eb esetén az ehhez kapcsolódó adatokra, továbbá oltási és egyéb adatokra.
Amennyiben az ebtulajdonos vagy ebtartó a kötelezően előírt adatszolgáltatást nem, vagy nem a jogszabályban előírtaknak megfelelően teljesíti, illetve megtagadja, abban az esetben állatvédelmi bírsággal sújtható.
Az önkormányzat arra kéri a lakosságot, hogy minden érintett kutyatulajdonos mielőbb tegyen eleget a bejelentési kötelezettségnek.
SZFM