A fővárosiak véleménye alapján tervezik továbbfejleszteni az éjszakai közösségi közlekedést. A változások több újpesti járatot is érintenének. A BKK kérdőíves felmérést indított a honlapján, ahol augusztus 31-ig bárki megoszthatja a véleményét.
Várhatóan módosul az éjszakai járatok menetrendje. A BKK által kidolgozott javaslatot társadalmi egyeztetésen lehet véleményezni, és ha az egyeztetés sikerrel zárul, az új rendszer novemberben léphet életbe. A kérdés fontosságára Újpest polgármestere is felhívta a figyelmet:
„Újpesten is több változás lépne életbe, például a 950-es autóbusz útvonala módosulna, Rákospalota helyett Káposztásmegyer, Mogyoródi-patakig közlekedne, a 914-es busszal együtt a Béke utcán át. Új buszjáratok könnyítenék a közlekedést Újpestről, például a 942-es jelzéssel Újpest-központ és Dél-Pesti autóbuszgarázs között, 985-ös jelzéssel Örs vezér tere és Újpest-központ között” – fogalmazott közösségi oldalán dr. Trippon Norbert, Újpest polgármestere.
A tervek szerint teljesen megújul Budapest éjszakai közösségi közlekedése. A mostaninál nagyobb területi lefedettséget és jobb kapcsolódásokat biztosító hálózat közel 70 járattal működne, így a főváros bármely térsége kényelmesebben és gyorsabban elérhetővé válna éjszaka is. A jelenlegi 50 helyett 68 éjszakai járat közlekedne, az éjjel-nappali járatok száma pedig 3-ról 28-ra emelkedne.
A külső kerületekbe is gyorsabb lesz az eljutás, így a megújuló hálózat a munkából hazatérőknek, a szórakozni indulóknak és mindazoknak, akik éjszaka utaznak, biztonságosabb és kényelmesebb alternatívát kínál majd. Az éjszakai metróbővítés után a felszíni hálózat teljes reformja következik, amelynek célja, hogy még többen válasszák a közösségi közlekedést a városban – éjjel is.
A tervezett hálózat legnagyobb újítása, hogy a jövőben 28 járat közlekedne éjjel-nappal, a nappali számozást és útvonalat követve. Így például a 105-ös vagy a 114-es busz utasai hajnalban és délután is ugyanazon a megszokott útvonalon utazhatnának. Hétvégén a felszíni kötöttpályás kínálat is bővülne: az 1-es, a 47-es és a rövidített 17-es villamos egész éjjel járna. Az új hálózat a korábbinál nagyobb lefedettséget biztosítana – például Budafok, Zugliget, Virányos, Rákospalota és Megyer térségében.
A BKK célja, hogy a jelenlegi hálózat észszerűsítésével, a járatok sűrítésével és a kapcsolatok logikusabb kialakításával olyan éjszakai közlekedési rendszer jöjjön létre, amely a lehető legjobban hasonlít a nappali hálózatra. A társaság hisz abban, hogy Budapest akkor működik igazán jól, ha éjszaka is élhető – ehhez pedig biztonságos, megfizethető és versenyképes közösségi közlekedésre van szükség.
Az újragondolt hálózat egyértelmű alternatívát kínál mindazoknak, akik késő esti programjaik után jelenleg inkább taxival vagy saját autóval közlekednek.
A megújuló éjszakai közlekedésről és a hamarosan induló fejlesztésekről minden információ megtalálható a BKK folyamatosan frissülő aloldalán: bkk.hu/ejszakaihalozat, ahol a társadalmi egyeztetés keretében kitölthető kérdőív is elérhető augusztus 31-ig. A BKK számít a fővárosiak véleményére, ezen belül az újpestiek véleménye is fontos, hiszen a tervezett változások több újpesti járatot érintenek. Az előzetes terveket a beérkező visszajelzések alapján véglegesítik.