Az Újpesti Párbeszéd kérdőíveinek értékelése során is kiderült, hogy az Okmányiroda szolgáltatásának színvonalával elégedettek az újpestiek. Ugyanakkor visszatérő gondként jelölték meg a megkérdezettek, hogy a körülményeken lehetne javítani, illetve az épület adottságai nem éppen ideálisak.
„Az utóbbi időben észrevehetően több ügyfél keresi fel az irodánkat, ami a diákigazolványokkal kapcsolatos, jogszabályokban meghatározott feladatokból adódik” – mondja Marosi Csilla, az Okmányiroda vezetője.
A nyár eleje mindig mozgalmasabb az állampolgárok utazási kedve miatt. Ilyenkor nagyon sok utazási okmány készül, de a személyi igazolvány és a lakcímkártya cseréje is gyakori.
A földszinten a klasszikus okmányokat kezelik. Az emeleti részen, a gépjárművekkel, a vállalkozásokkal és a népesség-nyilvántartással kapcsolatos teendőket látják el. A helyszínen tartott rövid közvélemény-kutatás eredménye megegyezik a kérdőívekre adott válaszokkal: az ügyintézés rendben van, a körülményeken viszont lehetne javítani. Sok az ügyfél, szűk a tér, nem csoda, hogy gyorsan elfogy az oxigén. A meleg idő csak ront a helyzeten, gyorsan megjelennek az izzadságcseppek az arcokon. Különösen a galériába szorul be a meleg levegő. Történtek kísérletek a levegőcsere megoldására, azonban a légfúvók alkalmazása nem jelent végleges goldást. Télen viszont az épület felfűtése jelent gondot, a rendszer hatékonysága nem megfelelő. Ezt megérzik az alkalmazottak is, hiszen egész nap hidegben ülni nem egyszerű.
Á. T.