A projekt lezárult, az egészségre nevelés megmarad

  •  
  •  
  •  

Egyéves egészségnevelő projekt zárult le szeptember 8-án a Benkő István Református Általános Iskola és Gimnáziumban, viszont amit a diákok a TÁMOP Egészséges Lélekkel projektben elsajátítottak, sikerrel építhetik be a napirendjükbe. Sőt, az eltelt egy év kép-és hanganyagaival az életvitelórákat színesítik.

A TÁMOP Egészséges Lélekkel címet viselő egészségtudatos életmódra nevelő projekt zárónapjára – szülőket és diákokat is beleszámítva – összesen több, mint kétszázan jöttek el. Amíg a gyerekek zumbáztak, és az udvaron sportoltak, addig a szülők különféle szűrővizsgálatokon vettek részt, de többen együtt mozogtak a gyerekekkel – mondta lapunknak Lipovszky Judit, a Benkő István Református Általános Iskola és Gimnázium életviteltanára.

Természetesen a zárónap is az egészség jegyében telt, ami nem csupán a mozgást és az egészséges ételek bemutatását foglalta magában. Volt többek között vérnyomásmérés, hajanalitikus vizsgálat, gerinc-és lúdtalpvizsgálat, vércukormérés. Az életviteltanár szerint olyannyian kíváncsiak voltak a koleszterinszintjükre, hogy ez a vizsgálat zárult le leghamarább, ugyanis valamennyi indikátor elfogyott.

Pesti Mónika egyike azoknak a szülőknek, akik eljöttek. „Valamennyi vizsgálatot hasznosnak tartom, hiszen sokszor sem időnk, sem lehetőségünk eljárni a szűrésekre, itt viszont szinte mindent meg lehetett nézetni” – mondja. Hozzátette, az ilyen alkalmak nem csupán a tudatosabb életmód miatt fontosak, hanem a tanárokkal is segítenek személyesebb kapcsolatot kialakítani.

A projekt része, hogy az itt elért eredményeket megtartsák, majd az elsajátítottakat később mindennapok részévé tegyék a tanulók. Az egyik ilyen az elsősegélynyújtás, amit nyomásérzékelős bábun keresztül tanulhattak meg a diákok. Lipovszky Judit hozzátette azt is, hogy sokan az anyagi feltételek hiányában látják az egészségesebb életmód akadályát, holott ez nem csupán pénzkérdés. Hiszen például a kóla vagy a chips árát zöldségre vagy gyümölcsre is lehet fordítani, a gyaloglásnak vagy a futásnak pedig nincsenek anyagi feltételei.

A tanárnő szerint a tudatos nevelés jótékony hatása a későbbiekben is megmutatkozik, emellett az ilyen ismereteket igyekeznek hasznos és érdekes módon átadni a diákoknak: az elmúlt egy év anyagából készített prezentációkat és filmeket felhasználják majd az életvitelórákon.

M. Orbán András