2013. május 1-jétől mindkét irányban buszsávot jelölnek ki a Bajcsy-Zsilinszky úton a Deák Ferenc tér és a Nagymező utca közötti szakaszon, amelyet a kerékpárosok számára is megnyitnak. A Főváros és a BKK középtávú céljai között szerepel a Deák Ferenc tér és a Lehel tér között a villamosközlekedés visszaállítása.
A BKK úgy véli, hogy az autók számára jelenleg 2×3 forgalmi sáv fenntartása indokolatlan a környék sávelosztása, a fogadó Andrássy úti csomópont kapacitása alapján, így május elsejétől közös busz- és kerékpársávot jelöl ki a Bajcsy-Zsilinszky úton a Deák Ferenc tér és a Nagymező utca közötti szakaszon, ezzel a környék nappali felszíni tömegközlekedését élesztené újjá. A fejlesztés részeként a 9-es autóbuszok a hét minden napján, egész nap a jelenlegi 109-es busz vonalán, Óbuda, Bogdáni út és Kőbánya alsó vasútállomás között közlekednek majd.
2013. május 1-jétől a 9-es autóbuszok útvonalát meghosszabbítják. A pozitív tapasztalatok alapján 2013. május 1-jétől a 9-es és 206-os buszok helyett munkanapokon egész nap a mai 109-es busz útvonalán, azaz Óbuda, Bogdáni út és Kőbánya alsó vasútállomás között közlekednek majd, 9-es számon. Az új 9-es buszok vonalán részben a 2013 májusától fokozatosan forgalomba álló teljesen alacsonypadlós, klimatizált, Mercedes Citaro 2 típusú csuklós autóbuszok fognak közlekedni.
A közös busz- és kerékpársáv kivitelezési munkáit a BKK Közút végzi saját kapacitásának felhasználásával. A munkák április másodikán kezdődtek. A minél zavartalanabb forgalom biztosítása érdekében a KRESZ táblák cseréjén túli munkákat lehetőség szerint éjszaka végzik. Nagyobb felületű marási és aszfaltozási munka a Bajcsy-Zsilinszky út Harmincad utca és József Attila utca közötti szakaszán 2013. április 19., péntek és 21., vasárnap között lesz. A kivitelezés során Andrássy úton már sikerrel vizsgázott kétkomponensű színes hidegplasztik kerül itt is felhasználásra.
A Főváros és a BKK középtávú céljai között szerepel a Deák Ferenc tér és a Lehel tér között a villamosközlekedés visszaállítása. Ennek érdekében “A fővárosi villamoshálózat és trolibuszhálózat egységes fejlesztési koncepciója – megvalósíthatósági tanulmány” című előkészítési projekt keretében többek között vizsgálják a Bajcsy-Zsilinszky úton és a Váci úton új villamos pályaszakasz építését, mellyel összekapcsolásra kerülne Káposztásmegyer és a dél-budai villamoshálózat. A tervezett nyomvonal a mai 14-es viszonylat Lehel téri végállomását kötné össze a Nyugati pályaudvar érintésével a Bajcsy-Zsilinszky úton keresztül a Deák téri 47-es és 49-es viszonylatok jelenlegi végállomásával, így megalapozva a belváros fokozatos gyalogosbaráttá alakítását, lehetővé téve a közúti forgalom további csillapítását a belvárosi területeken.
portfolio.hu – BKK