Nem csak jégen csúszott!

  •  
  •  
  •  

Ismert emberek, közéleti személyiségek mutatják be vezetési képességeiket az Újpesti Közéleti Televízió Barátunk az autó című, havonta jelentkező autós magazinjában. A Magyar Autóklub újpesti tanpályáján rántópad mozdítja ki az autót haladási irányából, amely ennek következtében megpördül a fellocsolt, csúszós pályán. A vezető feladata, hogy egyenesbe hozza a kocsit, kikeveredjen a veszélyes helyzetből. A műsor sztárvendége áprilisban Heidum Bernadett Európa-bajnok rövidpályás gyorskorcsolyázó volt, aki csakúgy, mint a jégen, a tanpályán is ügyesen csúszkált. Gyulai Kinga, az Autósélet főszerkesztője volt a sportoló segítségére azzal, hogy megmutatta a pálya működését.

Általában egy-egy tréning ezen a pályán fél napig tart, és a legutolsó, egyben legnehezebb feladat a rántópados megcsúszás. Sztárvendégeink viszont rögtön ezzel kezdenek, egyből a mélyvízbe kerülnek – mondta Kinga, aki az autós műsorban az új autókat is teszteli.– Meglepő volt, hogy Bernadett elsőre, reflexből helyesen oldott meg mindent. Még a menetstabilizátort is kikapcsoltuk a stábautóban, hátha ezzel zavarba lehet hozni, de így is hibátlanul teljesített– dicsérte Bernit.  
Honnan ez a rutin, Bernadett? Talán részt vettél már ilyen tréningen?   
Nem, még nem. Szerencsére Kingától nagyon jó tanácsokat kaptam, ami sokat segített. Először persze meg voltam ijedve, féltem, hogy kicsúszunk a pályáról és nekimegyünk valaminek, de nem így történt.
Csúsztál már meg közúton autóval?
Nem, hál’ istennek még nem volt karambolom, meg sem csúsztam, de ha esetleg ilyen szituációba kerülnék, már tudnám, mit kell tennem. De remélem, nem kerül rá sor!
Mióta van jogosítványod?
Már lassan 10 éve. Újpesten lakunk, edzeni viszont évek óta Zuglóba járok. Kiskoromban apukám hurcolászott naponta kétszer edzésre. Már eléggé unhatta, hogy reggel 6-ra kell odavinnie, alig várta, hogy meglegyen a jogsim. (Nevet)  
Melyik a kedvenc autód?
Most éppen a Renault Clio, mert azzal járok. Nem igazából vagyok egy nagy autó-fan, nem nézegetem őket napjában, sebességőrült sem vagyok. Az autónál nekem az a lényeg, hogy menjen, megbízható legyen!
2009-ben Torinóban 3000 méteres váltószámban lettél Európa-bajnok. Hat-hat európa-bajnoki ezüst-, illetve bronzéremmel dicsekedhetsz, melyeket különböző távokon csapatban és egyéni versenyeken szereztél. A 2014-es Szocsi Téli Olimpia megnyitóján te vitted a nemzeti lobogónkat. Van még hely a szobádban az érmeknek?  
Abszolút! Még szeretnék is jó párat begyűjteni! Szocsi egyébként nagyon nagy élmény volt. 1500 méteren az volt a célom, hogy bejussak a B döntőbe és ez sikerült is, 9. lettem. Váltóban a lányokkal pontot akartunk szerezni mindenképp, de ez nem sikerült, mert 1000 méteren kizártak az első futamból. Az akkori hibákat egyébként már sikerült fejben kijavítanom, így a Montreáli Világbajnokságon 8. lettem. Az olimpián a 3000 méteres váltóban sajnos elestünk, így már sosem tudjuk meg, hogy hol végezhettünk volna. Talán az 5. vagy a 4. hely is összejön, ha nincs ez a malőr, így hatodikak lettünk.   
Egészen pici lány voltál, amikor Újpest Önkormányzata kitüntetett az Újpest Kiváló Diáksportolója címmel. Akkor mit jelentett ez neked?
10 éves lehettem, még emlékszem az ünnepségre és arra a pillanatra, amikor az akkori polgármester, dr. Derce Tamás kezet csókolt nekem, a pöttöm lánynak. Az Újpest újságban megjelent erről egy kép, s akkor mindenkinek nagy kedvence voltam. Nagyon érdekes érzés összehasonlítani az akkori emlékeimet a mostani eredményeimmel.
Tanultál ma valamit itt a tanpályán?
Mindenképp! Másnak is csak ajánlani tudom, hogy próbálja ki magát a Magyar Autóklub vezetéstechnikai tanpályáján legalább egyszer, nagyon tanulságos! 
P.J.