Igen a 3-as metró és a szerelvények felújítására

  •  
  •  
  •  

Rendkívüli ülésén döntött a 3-as metró felújításáról a Fővárosi Közgyűlés augusztus 25-én.

Huszonnyolc igen vokssal, két ellenszavazattal a közgyűlés elfogadta a 3-as metró felújításával és a járműpark megújításával kapcsolatos javaslatot augusztus 25-én.
Tarlós István főpolgármester és pénzügyi helyettese, dr. Bagdy Gábor előterjesztésre rögzíti: az M3-as metróvonal, mint Magyarország legforgalmasabb vasútvonalának a felújítása elengedhetetlenül szükségessé vált. Emlékeztetnek rá, hogy a Fővárosi Önkormányzat 2011 óta gondosan előkészítette a vonal felújítását, ideértve a szerelvényeket is.

Mint ismeretes, a kormány a meglévő járműpark felújítását támogatja, és ehhez hitelfelvételt is engedélyez. Az előterjesztés szerint azért döntöttek a felújítás mellett, mert kisebb az egyszeri forrásigény, valamint a vonal biztosító-és vonatbefolyásoló berendezését nem kell másikra cserélni. A felújítással a metrókocsik élettartama minimum húsz évvel hosszabbítható meg.

Az előterjesztés azt is írja: megtörténtek a szükséges lépések az infrastruktúra felújítására is, a Fővárosi Önkormányzat megbízásából a BKK már megkötötte a szerződést a vonal teljes felújításának tervezésére, a kivitelezési tender megindításához szükséges összes terv elkészítésére és az engedély megszerzésére. A vonalfelújítás finanszírozásával kapcsolatban tárgyalásokat kell folytatni a kormánnyal.

A járműfelújítási tender mielőbbi indítása érdekében a tárgyalásokat még 2014 őszén le kell folytatni, erre a közgyűlés mai döntésével felhatalmazta a főpolgármestert, tekintettel arra, hogy a járműveket a lehető leghamarabb szeretnék elkezdeni felújítani.


2010 előtt még csak nem is tervezték

Az augusztus 25-én elfogadott előterjesztés emlékeztetett: 2010 előtt a metró felújításáról a Fővárosi Közgyűlés semmilyen elvi döntést, gyakorlati, forrásbiztosítással járó döntést nem hozott, uniós támogatásra nem pályáztak, tervezési, engedélyezési munka nem indult. Az előterjesztésből tehát világosan kitűnik: az előző (baloldali) városvezetés a metróvonalat mind az infrastruktúra mind pedig a járművek karbantartása tekintetében elhanyagolta.
(A leromlott állapotok miatt fellépő üzemzavarok ismertek; a felújítás megkezdésséig a legkritikusabb pályaszakaszokat folyamatosan cserélik.)

budapest.hu/moa