Második osztályosként vettem részt először olyan iskolai témanapokon, ahol 8-os tanulók irányításával dolgoztunk. Ebben az évben végzős diákként már nekem kellett összefogni az egyik csapat munkáját. Az idei témanapok azonban más volt, mint az eddigiek!
Már ősszel összeszedtük csapatunk tagjait, ezután kitűzőt terveztünk, amely a csapattagok összetartozását jelképezte. Létrehoztunk egy internetes levelezőrendszert, amely segítségével nemcsak a csapattársakat, hanem a szülőket is be tudtuk vonni a munkálatokba. Több csapattalálkozót tartottunk, ahol egyrészt megismertük egymást, másrészt megterveztük a projektünket. A mi csapatunk úgy döntött, hogy egy állatkertet készít különböző élőhelyekkel! Az egyik ilyen találkozón az iskola valamennyi tanulója elkészítette a saját tenyérlenyomatát, amelyekből elkészült az „Iskola fája”.
Az első nap izgultam, hogy mindennel időben elkészüljünk, és hogy a gyerekek jól érezzék magukat! Nagyon büszke vagyok, hiszen az elsőstől a nyolcadikosig minden gyerek részt vett benne. Ez az állatkert a mi közös munkánk volt! A második nap végén az FKF munkatársaiból és az iskola vezetőiből álló zsűri véleményezte a munkáinkat. Nehéz dolguk volt, rengeteg ötletes munka került ki a kezeink közül: például háztetőn fészkelő gólya papírmaséból, társasjátékok, kosarak, tányérok, divatos ruhaköltemény újságpapírból, valamint egy valóságos labirintus is! Az eredményekbe nekünk is volt beleszólásunk, a tanulók leadhatták saját szavazatukat a nekik legjobban tetsző alkotásra. A harmadik nap Solymárra utaztunk, ahol a Paprikás-patak völgyében vettünk részt egy akadályversenyen.
Nagyon élveztem ezt a 3 napot, mert az óriási felelősség ellenére, ami rajtunk, csapatkapitányokon volt, mégis jól éreztük magunkat! Szeretném megköszönni az iskola tanárainak a sok segítséget, amellyel emlékezetessé tették az idei környezetvédelmi napokat, valamint köszönet a saját csapatomnak is, akik mindvégig bíztak bennem!
Brodorits Kitti, 8.a osztályos tanuló