Kárbejelentés okostelefonnal

  •  
  •  
  •  

Gyorsabb és egyszerűbb ügyintézést tesz lehetővé a Magyar Biztosítók Szövetségének (MABISZ) új, digitális kárbejelentője.

A biztosítók túlnyomó többsége csak papírformátumon fogadják el a kárbejelentéseket, egyes biztosítók azonban lehetőséget adnak ügyfeleik számára digitális csatorna igénybevételére, ezek azonban eddig nem voltak egységesek. Egyetlen egységes offline csatorna létezett, a jól ismert kék-sárga nyomtatvány.

Az új, online applikáció gyorsabb és átláthatóbb kárbejelentési folyamatot tesz lehetővé a károsultaknak. Az alkalmazással a felhasználók egyszerűen és jól feldolgozhatóan készíthetik el a baleseti ábrát. A baleset típusának kiválasztása, a lokáció GPS-es meghatározása, továbbá a szerződéses adatok QR-kódos bevitele, amit a társaságok mától belátható időn belül lehetővé tesznek ügyfeleik számára, mind hozzájárulnak a gyors és egyszerű adatfelvételhez.

Papír alapú kitöltésnél gyakori hiba, hogy egyes rovatokat a felek üresen hagynak. Ez az applikáció használatával elkerülhető, hiszen az alkalmazás figyelmeztet az üresen hagyott sorokra. Sokan elmulasztják lerajzolni az autók helyzetét, a baleset lezajlását. Ezt is megkönnyíti az alkalmazás azáltal, hogy a baleset vázlata választható ikonokból. Tipikus hiba az is, hogy a szabályosan kitöltött bejelentőről lemarad az aláírás. Ez az applikáció használóival szintén nem fordulhat elő.

Az adatok kitöltése után, ha minden érintett fél aláírta a bejelentőt, egy gombnyomással el tudják azt küldeni a helyszínről. A bejelentés során a rendszer e-mailben is küld egy értesítést minden érintettnek, mellékelve a kitöltött pdf formátumú kárbejelentőt. Az érintett biztosítók ezután belső folyamataiknak megfelelően felveszik a kapcsolatot a bejelentőkkel.

Az alkalmazás letölthető az ekar.hu oldalon androidos telefonokra, és már az App Store-ban is megtalálható.