A budapestiek élhető Nagykörutat szeretnének

, , , , ,
  •  
  •  
  •  

A Nagykörút újratervezésének egyik első lépéseként online kérdőívben kérdeztük a budapestieket a Nagykörút jelenlegi helyzetéről, hogy az itt közlekedő, lakó vagy épp bevásárló emberek miért szeretik a Nagykörutat, milyen problémákat látnak, illetve milyen jövőképet képzelnek el a körútnak. Több mint 4200-an mondták el a véleményüket a kérdőív kitöltésével, ami október 27. és november 11. között volt elérhető – áll a Főpolgármesteri Hivatal közleményében.

Dugók, zaj, kosz, kevés zöldfelület, rossz levegő

Az eredmények szerint a legtöbb probléma a közlekedésből eredő zaj- és légszennyezésből, másrészt a közterületek, épületek és üzletek elhanyagolt, rendezetlen állapotából ered. A válaszok alapján a legfontosabbnak ítélt problémák a következők:

  • Sok a torlódás, zsúfoltak az utak: 90%
  • A közterületek piszkosak, sok a szemét, büdös van: 88%
  • A fák rossz állapotban vannak, kevés a növény: 84%
  • Rossz a levegő, nagy a zaj az autók miatt: 82%
  • Az épületek rossz műszaki állapotban vannak, a homlokzatok koszosak, balesetveszélyesek: 81%
  • A kirakatok rendezetlenek, koszosak, mindent elborítanak a reklámok, óriásplakátok: 79%

A felmérésből kiderül, hogy a Nagykörút legnagyobb vonzerejét még akkor is a hangulat és a szép épületek jelentik, ha azok mára sokat veszítettek eredeti fényükből.

Ez a pozitív megítélés azonban éles kontrasztban áll azzal, hogy a Nagykörút jelen állapotában nem alkalmas a kikapcsolódásra, amihez szükség van az itteni üzletek, szolgáltatások újrapozícionálására is.

A többség egyetért: élhető Nagykörút kell

“Az első kérdőív célja egy átfogó jövőkép meghatározása volt, ami kijelöli azt az irányt, melyet a továbbiakban a Főváros a kerületekkel együttműködve a Nagykörút komplex megújításának tervezésekor képviselni szeretne”

– áll a közleményben.

A megfogalmazott alternatívák közül 82 százalékos támogatottságot kapott az a koncepció, amely szerint a Nagykörútnak

a közterületek megújításával és újraosztásával, több zöldfelülettel és pihenőhellyel kell megfelelő lakókörnyezetet biztosítania a budapestiek számára.

A válaszadók 80 százalékban értettek egyet azzal a céllal, hogy a Nagykörút egy összetett közlekedési tengely legyen, ahol a közösségi közlekedés, a gyalogos és kerékpáros közlekedés is fontos az autók mellett.

70 százalék pedig egyértelműen elutasította azt a jövőképet, mely szerint a Nagykörútnak elsősorban autós közúti főútvonalnak kell lennie. Ezt még a főleg autóval közlekedő válaszadók majdnem 60 százaléka is így gondolta.

Később is beleszólhatunk

A Főpolgármesteri Hivatal közleménye hangsúlyozza, hogy a Nagykörút jövőjében továbbra is jelentős szerepet játszik majd a közösségi tervezés és az online kérdőíves forma.

A Nagykörút fejlesztésével kapcsolatos aktualitásokról egy tematikus oldalon és a közösségi médiából értesülhetnek a budapestiek.