A BKK a GRETA-projekt keretében létrehozta az első, legfeljebb félórás, rövid idejű parkolóhelyeket, amelyek kifejezetten a gyors ügyintézést szolgálják. A Corvin-negyedben félórás várakozóhelyek és ételfutárok számára kijelölt parkolókat, míg Újpesten K+R megállóhelyet alakítottak ki.
„A Budapesti Közlekedési Központ és a Fővárosi Önkormányzat célja, hogy Budapesten a parkolás és az áruszállítás rendszere egy fenntarthatóbb működési modellhez igazodjon” – olvasható a BKK Közleményében.
A GRETA-projekt Budapesten már korábban elkezdődött, ezúttal Újpesten és a Corvin-negyedben folytatták a szakemberek azokat a beavatkozásokat, amelyek egyszerre segítik a helyi lakókat, az üzletek működését, a futárok munkáját és a gyalog vagy kerékpárral közlekedők biztonságát.
A projekt részeként Újpesten új rakodóhelyet alakítottak ki a Templom utcában, az Árpád úton pedig K+R megállóhelyet létesítettek, új területet jelöltek ki a lakossági hulladéktárolók kihelyezésére, bővítették az egyik mikromobilitási – azaz a rollerrel vagy kerékpárral használható – pontot.
A K+R hely, az angol „Kiss and Ride” elnevezésből fakad, a magyarban a „Puszi és Pá!” – elnevezés kezd meghonosodni. A rendszer lényege az, hogy az autóknak csak annyi időre szabad megállni, ameddig a gyerekek kiszállnak az autóból, a szülők nem várakozhatnak ott hosszabb ideig, így pedig gördülékenyebb a közlekedés.
„A GRETA-projektben olyan módszertant dolgoztak ki, amely segít megtervezni és szabályozni a közterületek szélén – az úgynevezett szegélyzónákban – zajló tevékenységeket. Ilyen lehet a parkolás, a rakodás, valamint a futárszolgáltatások és más hasonló tevékenységek. A cél az, hogy ezek a folyamatok átlátható, előre meghatározott szabályok szerint működjenek. Ez nemcsak élhetőbbé teszi a területet, hanem csökkenti a szabálytalan várakozásokból adódó konfliktusok számát” – fogalmaz a BKK közleménye.
Képek forrása: BKK
SZFM