Diákoknál az Áldozatsegítő Hálózat

  •  
  •  
  •  

Már több mint huszonegy felső tagozatos osztályban tartottak interaktív ismertető foglalkozásokat az Áldozatsegítő Hálózat Fejlesztése elnevezésű projekten belül. Az 5–8. osztályos diákok érdeklődve fogadták az előadásokat, és az is kiderült, hogy bátran fordulnak a szülőkhöz, tanárokhoz, ha szükséges.

Ahogyan korábban megírtuk, az Áldozatsegítő Hálózat projekt egyik alappillére az áldozattá válásban leginkább érintett korosztályok (10–18 évesek és időskorúak) tájékoztatása a számukra szervezett interaktív előadásokon keresztül. Ősszel az időseknek szerveztek interaktív ismertetőket, jelenleg pedig az 5–8. osztályosok informálása zajlik, több iskolában pedig már valamennyi felsős osztály részt vett az Áldozatsegítő Hálózat programjain.

Dr. Vajna Virág, a tréningek egyik előadója szerint utóbbi korcsoportban egyértelműen pozitívak a tapasztalatok. Eddig huszonegy osztályban tartottak előadásokat, amelyek játékos formában zajló interaktív foglalkozások voltak.

Ezeken a rendhagyó tanórákon téma volt a konfliktuskezelés több lehetséges formája, beleértve azt is, amikor a diákok kezdeményezői vagy elszenvedői valamilyen konfrontációnak. Az eddigi foglalkozásokon kiderült az is, hogy a felsős korosztály fogékony a téma iránt, találóak a kérdésfelvetéseik, és határozott válaszokat adnak arra is, ők hogyan kezelnék a különböző szituációkat.
Dr. Vajna Virág szerint a diákok túlnyomó többsége (még) mer a felnőttekhez fordulni, legyen szó akár szülőről, akár tanárról. Az egyik játék egyébként pont ennek a bizalmi szálnak a meglétét méri fel.

Az Áldozatsegítő Hálózat projekt keretén belül a tanároknak külön tartanak majd előadásokat, amely konzultációknak része lesz az iskolákban szerzett tapasztalatok összegzése is, erősítve a pozitívumokat.

M. Orbán A.