Egy iskola öt diákja

  •  
  •  
  •  

A Babits Mihály Gimnázium öt diákja nagy sikerrel szerepelt az 2012–2013. évi Arany Dániel matematikai tanulóverseny országos döntőjében, két kategóriában az első tíz helyezett közé jutottak.

Az Emberi Erőforrások Minisztériumának megbízásából az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet és az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő által meghirdetett pályázaton a Haladók I. kategóriában első díjat kapott Szőke Márton, a gimnázium 10. a osztályos diákja. Felkészítő tanára: Martonné Czemel Katalin. 5. helyezett lett Miavecz Balázs, a 10. b osztály diákja. Felkészítő tanára: Ferenczfi Magdolna. A Kezdők I. kategóriájában a 9. a osztályból ketten végeztek a tizedik helyen: Helli Gabriella és Bazsó Gábor. Felkészítő tanáruk: Molnár Sándor. Szintén tizedik helyezett lett Szalay Gábor a 10. a-ból, aki Martonné Czemel Katalin tanítványa.

Tanárt és tanítványát egyaránt a siker titkáról kérdeztük. 

– Tehetség, szorgalom s természetesen egyfajta matematikai látásmód, ami szintén nélkülözhetetlen – mondja Martonné Czemel Katalin matematikatanár, amikor a titkot fejtegetjük. Majd kiderül, nagyon is következetes úton haladtak az eredményig: – Szőke Marci és a többiek is ötödikes koruk óta matematika szakkörre járnak, további pluszórákban újabb és újabb feladatokat oldanak meg. Ez a siker egyik záloga. Marci például sok szép eredményt gyűjtött már országos versenyen, például a Kenguru-megmérettetésen második, a Zrínyi Ilona-matekversenyen tizedik lett az országos mezőnyben. El vagyok kényeztetve, már ami Marci eredményeit illeti. Az Arany Dániel-verseny az OKTV előszobája, az ott elért eredmények már a felvételihez is hozzásegíthetik, ha eljön az ideje. 

– Nem volt könnyű a verseny, jobbára bizonyításos feladatokat kellett megoldani – summáz a győztes, a tizedikes Szőke Márton, aki életének már elválaszthatatlan részeként említi a matematikát. – Vélhetően a továbbtanulásnál is ez a tudás és érdeklődési kör dönt majd – fűzi hozzá. – Addig azonban sokat kell még gyakorolni, versenyezni. A matematika csodálatos tantárgy. Amikor az ember rájön egy-egy feladat során a megoldásra, az semmihez sem hasonlítható élményt nyújt – tudjuk meg ösztönzésképpen.