Felkészült az új villamosok fogadására az Újpesten lévő villamosremíz

, , , ,
  •  
  •  
  •  

Befejeződött az Újpest területén található Angyalföld kocsiszín átépítésének első üteme, amelynek eredményeként a létesítmény alkalmassá vált a korszerű, alacsony padlós CAF-villamosok fogadására és tárolására. A villamosremíz déli részén található hurokvágányokat, valamint egy kapcsolódó egyedi kitérőt is kicseréltek.

A BKV még november 22-én kezdte meg az Angyalföld kocsiszín átépítését annak érdekében, hogy alkalmas legyen a korszerű, alacsony padlós CAF-villamosok fogadására és tárolására. A munkálatok első üteme december 15-én zárult le, ezzel megtörtént a villamosremíz felkészítésének első, kezdeti fázisa.

Az átalakításra azért volt szükség, mert Budapestre folyamatosan érkeznek az új, modern villamosok, amelyek hosszú távú tárolása és hatékony üzemeltetése eltérő műszaki feltételeket igényel. A nagyobb volumenű fejlesztések megkezdéséig a BKV saját forrásból végezte el a szükséges előkészítő munkálatokat.

„A telephely által eddig üzemeltetett magas padlós flottához képest érzékenyebb villamosok tárolásához és telephelyi mozgatásához szükséges átalakítások első ütemét végezte most el a BKV Angyalföld kocsiszínben. Azoknak az egyébként is elhasználódott vágányoknak a cseréje történt meg, amelyek elengedhetetlenül szükségesek a CAF-villamosok éjszakai tárolásához” – olvasható a BKV cikkében.

Az átépítés során kicserélték a szerelvények mozgatásához szükséges hátsó hurokvágányokat, valamint a déli kapu felőli oldalon csatlakozó, azonos görbületű, egyedi kialakítású kitérőt. A munkálatok során a rossz állapotú vágányt, az ágyazatot és a talpfákat is megújították. A beruházás különlegessége, hogy a most felújított ív Budapest legkisebb sugarú hurokvágánya: mindössze 18 méteres ívével egyedülállónak számít a fővárosban. A síneket a vállalkozó a helyszínen hajlította meg, ami ritka és rendkívüli precizitást igénylő feladat. Az ehhez kapcsolódó kitérő szintén egyedi, helyspecifikus tervek alapján készült, különleges hajlással, alkalmazkodva a szűk geometriai adottságokhoz.

„Jelenleg összesen 97 darab CAF-villamost üzemeltet a BKV. Ebből 24 darab a 2025 tavaszától folyamatosan forgalomba álló 51 darabos flotta tagja, amelyből várhatóan még plusz 2 új villamos érkezik idén. A járművek karbantartását Budafok és Száva kocsiszínekben végzik, de a Hungária kocsiszínben és Kelenföldön is tárolnak a spanyol villamosokból. A most elvégzett vágány és kitérő cseréjének köszönhetően Angyalföldön is elhárultak az alapvető akadályok a tárolás megkezdése elől” – összegzett írásában a közlekedési vállalat.

Képek forrása: BKV

SZFM