Háromszázharminc aláírást gyűjtöttek a Fóti úti lakosok

  •  
  •  
  •  

Több mint háromszáz aláírást gyűjtött össze a Fóti úton lakó Farkas András. Azt szeretnék elérni a környéken lakók, hogy a 296-os vagy a 96-os busz a régi útvonalon közlekedjen. Mert úgy a temetőbe is eljutnának az emberek, és számos más előnnyel is járna a régi járat. Noha a BKV a fővároshoz tartozik, az újpesti önkormányzat is segít, amiben tud.

        Igen rosszul érint minket az, hogy megváltoztatták a busz útvonalát – mondja Szorád András 83 éves polgár, aki a Fóti úton lakik. – Amúgy is nehezen közlekedek, mert hát nyomorék vagyok. A szüleim, nagyszüleim, a testvéreim mind a Megyeri úti temetőben nyugszanak. Most képtelenség eljutni a temetőbe. Jó fél éve megváltoztatták a menetrendet, azóta van ez így, és bizony nincsen rendben. A 96-os busznak a Cérnagyárnál volt a végállomása, és míg meg nem változtatták az útvonalat, minden rendben volt, most pedig csak a felüljáróig jön, itt fölkanyarodik, elmegy a vasútállomásig, majd a Dózsa György úton az SZTK-ig, és a 47-es vonalán Újpestig halad.
Azt mondja az idős úr, hogy ez egyáltalán nem logikus, hiszen a 146-os buszjárat is megvan, és nem érti minek oda két buszjárat.
        Szeretnénk elérni, hogy a buszunk ne forduljon el Káposztásmegyer felé – folytatja Szorád András. – Szerintünk a Baross utcán kellene haladnia. Akkor már a temetőt is el tudnánk érni egy picike gyaloglással. Tehát jó lenne, ha két megállóval tovább menne a Fóti úton a buszunk. Megvan a széles út, a lámparendszer, jobbra elmenne a temető mellett az autóbusz, utána kimehet Káposztásmegyerre, a végállomásra. Akkor már ez a rész is egyenesbe jönne, megoldódnának a gondok.
Sokak igényét közvetíti Farkas András, aki jóval több mint 300 aláírást gyűjtött össze. A Városüzemeltetési Kft.-nek is írt egy levelet, hogy segítsenek. A lokálpatrióta szerint más gond is akad, mert a Volán buszt a Váci úton nem tudják elérni, csupán kétszeri átszállással.
        Amikor beadtam a Városházára a kérést, csatoltam a BKV terveket is – mondja indulat nélkül Farkas úr. – Sajnos a majd’ három kilométeres út, így körülbelül hét-nyolc kilométerre nyúlik az átszállásokkal. Húsz perc lenne az út. Először megkerestem dr. Trippon Norbert alpolgármester urat, aki pozitívan állt a kérdéshez, csak az a gond, hogy fővárosi ügyről van szó. Szóval, megírtam a levelet a Városüzemeltetésnek, ők továbbították a BKV-nak. Becsületükre legyen mondva, hogy rövid időn belül, egy hónap sem telt el, máris válaszoltak.
Csupán az a probléma, hogy a leírtak nem fedik a valóságot.  Merthogy a 47-es buszra hivatkoztak, de ez csak három megállót érint a régihez képest. A Baross utcán megy inkább. Ez nem megoldás.
Azzal sem ért egyet Farkas András, amit a BKV írt, hogy a Leiningen utcát vizsgálják, miként forduljon balra a busz esetleg. Az egy szűk utca, nem igen alkalmas a buszközlekedésre. Három autóbusz egy keskeny útvonalra kicsit túlzás. Arról nem is beszélve, hogy balesetveszélyes is lehet a sok busz balra kanyarodva. Főleg délután nagy a veszély, hiszen mindig a tűzoltó laktanyáig áll a kocsisor. De, ha a Fóti útra teszik, itt is akadályozza a forgalmat.
- Ez már régebbi történet, mi megtettük, amit lehetett, együtt gondoltuk át a fővárossal, mit lehetne tenni – mondja Tasnádi Róbert, a polgármesteri hivatal közlekedési előadója. – Sajnos a szóban forgó buszjáratok kihasználtsága igen alacsony, a BKV pedig ezt tartja elsősorban szem előtt. Úgyhogy aligha állítják vissza a régi útvonalakat.