Európa legnagyobb, kilenc országban kettőszáznál is több tagot tömörítő innovációs elitklubjához csatlakozott a Tungsram. Az évente több mint 100 millió eurós költségvetésből gazdálkodó EIT Digital egyetemek, kutatóközpontok, vállalatok együttműködése révén keresi azokat a technológiai fejlesztéseket, amelyek sikerre vihetők a világpiacon.
Az EIT Digital az Európai Parlament által létrehozott Európai Innovációs és Technológiai Intézet (EIT) szerződött partnere, és közel egy évtizede működik együtt partnereivel sikeres üzleti termékek és szolgáltatások létrehozása érdekében technológiai fejlesztések révén. A budapesti leányvállalat felel a közép-kelet-európai régióban zajló digitális átalakulás elősegítéséért. A szervezet éves költségvetése meghaladja a 100 millió eurót, azaz több, mint 32 milliárd forint. Az európai partnerhálózatban a digitális fejlesztésekben érdekelt gyakorlatilag valamennyi jelentős szereplő megtalálható, a magyarországi képviseletet pedig olyan, az innovációban élen járó vállalatok erősítik, mint az Ericsson, a Magyar Telekom, a Nokia vagy az OTP Bank. A hazai felsőoktatási intézmények közül az Eötvös Loránd Tudományegyetem (ELTE), a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME), a kutatóintézetek közül a MTA-SZTAKI csatlakozott eddig az EIT Digitalhoz.
„Nagy örömmel üdvözöljük partnereink között a Tungsramot, amely Magyarországon a legnagyobb innovációs hagyományokkal rendelkező cégek közé tartozik. Csatlakozásuk kiválóan illeszkedik bővülési stratégiánkba, amelynek nyomán a magyarországi képviseletnél 2018-ban 11-ről 17-re nőtt a tagok száma. Célunk, hogy az innovációs tér minél több hazai és régiós szereplője kövesse a Tungsram példáját, amely a belépéssel egy egyedülálló európai ökoszisztéma előnyeit élvezheti” – emelte ki Gulyás László, az EIT Digital Hungary igazgatója.
A szervezet két modell szerint támogat fejlesztési projekteket: amikor az üzleti igényeket kötik össze a partnerhálózaton belül elérhető tudáskapacitással, a finanszírozás feltétele, hogy az új termék vagy szolgáltatás egy éven belül piacra kerüljön. Ennek értékesítéséből térül meg ugyanis az EIT Digital befektetése. A másik módszer esetén olyan független szereplők által kezdeményezett megoldásokat karolnak fel a növekedési fázisú startupok, azaz scaleupok körében, amelyek évente legalább egymillió euró forgalmat produkálnak, ám a további növekedéshez szükségük van az EIT Digital közreműködésére.
“A Tungsram 2018 áprilisában magyarországi központú, innovatív, globális márkaként tért vissza a piacra, és hagyományaihoz hűen a negyedik ipari forradalom kihívásaira is a tudásalapú kutatás-fejlesztést, a tehetségmenedzsmentet folyamatosan szem előtt tartva ad válaszokat. Szakembereink a kezdetektől egészen a mai napig tudatosan törekedtek arra, hogy saját területükön olyan új megoldásokkal rukkoljanak elő, amelyek stabil helyet biztosítanak a Tungsram számára a világ élvonalában. Most egy startup rugalmasságával és lelkesedésével vágunk bele az adatiparban, a mesterséges intelligenciában vagy a mobil kommunikáció fejlődésében rejlő lehetőségek kihasználásába. Az EIT Digital olyan fórumot teremt számunkra, ahol felfigyelhetünk új partnerekre, fiatal tehetségekre, és a közös projektek segítségével új ipari megoldásokat, jó gyakorlatokat dolgozhatunk ki. Teljes erővel vetjük bele magunkat a közös munkába, hiszen a jövő piaci sikereinek alapja az innováció, az oktatás és a tehetségek ösztönzése” – mondta Jörg Bauer, a Tungsram csoport elnök-vezérigazgatója.
A Tungsram az elmúlt időszakban számos olyan kezdeményezés élére állt, amely bizonyítja ezt az elkötelezettséget. Az Open Innovation Center például a jövőbe mutató technológiákhoz nyújt gyors hozzáférést a csoport széles világítástechnikai portfólióját valamilyen módon kiegészíteni képes partnereik számára. A kiválasztott cégek nem csak a Tungsram tudásbázisát, infrastruktúráját és kapacitásait, hanem a felvevőpiacai nyújtotta lehetőségeket is használhatják. A vállalat égisze alatt működő középiskolai karrierprogram, a Future Talents (Jövő Tehetségei) pedig idén már 5 középiskolában, több mint 90 diák részvételével kezdődött el. Az egyéves kurzus révén a diákok nem csupán az Europro B2 üzleti angol nyelvvizsga megszerzéséhez kapnak hathatós segítséget, hanem a gyárak és az üzleti élet működésével is megismerkedhetnek.
Forrás: tungsram.com