Tóth Anett gyógypedagógus-logopédus fejlesztőpedagógus, köznevelési szakértő, szaktanácsadó kísérleti jelleggel az iskolakezdés nehézségeit elkerülő, „Iskolára felkészítő” tábort szervezett a több mint 25 éve meglévő állandó táborhelyükre, Duchonkára.
A tábor célja: a leendő első osztályosok részképességeinek felmérése, tanácsadás a szülőknek, saját élményű nagy és finommozgás megtapasztalása, a szabadidő helyes eltöltése, a szocializáció elősegítése, a szlovák kultúra megismerése, a mozgás, a sport megszerettetése.
Az üdülő az Inovec hegy lábánál található, mely úszómedencékkel, mozgásos játékeszközökkel, sport és teniszpályával felszerelt terület, amely kitűnő lehetőséget biztosít a nagy és finommozgások fejlesztésére.
Míg a leendő elsőosztályos tanulókkal a fejlesztőpedagógus foglalkozott, addig a szülők városnézésen, szabad és sportprogramokon vettek részt kolléganőjével. Alkalmuk volt egy szlovák tanítónő által betekinteni az ottani iskolai életbe.
A gyermekek játékos, írásbeli munkájának értékelése alapján szakmai tanácsokkal látta el a fejlesztőpedagógus a szülőket. A nyár folyamán miben, hogyan tudják az elmaradt részképességeket fejleszteni, miben kell még fejlődniük az iskolakezdésig gyermeküknek.
Vidám hangulatban teltek a közös programok: a gyalogtúra, az aszfaltrajzverseny, a só-liszt kerámiakészítés, a kavicsfestés, a lufis játékos disco, a róka és csillagvadászat, a gólyaláb és pedál gyorsasági versenyek, a labdajátékok, az úszóverseny, a számháború , mely a részképességek fejlődését, a figyelmet, a téri tájékozódást, a mozgáskoordinációt segítették.
A közösen átélt élmény, a közös munka, az egymásra figyelést, a közösségbe való beilleszkedést, a szocializálódást erősítette.
A táborozók között részt vett gimnáziumi tanulók pedig a közösségi szolgálatukat teljesítve segítették a 12 évfolyamos iskola szellemiségét. Szinte testvérként, példamutató közösségi magatartásukkal bátorították, segítették a leendő elsős nebulókat.
Az óvodából iskolába átmenet minden kisgyermek számára nehézséget, szorongást okozhat, de egyben hatalmas tudásvágyat is. Akár hasonló táborok szerveződése, akár játszótéri eszközökön való mozgások segíthetnek leküzdeni az ilyen jellegű problémákat.
Újpesten a Tarzan Park™ remek lehetőség a játékos mozgásfejlődésre, a szocializációra, a szabadidő helyes eltöltésére, az önfeledt játékra, mely mind az idegrendszer érését, mind a részképességek fejlődését támogatja.
Az úszás, a korcsolyázás, a kerékpározás, a homokozás, a tánc, a labdajátékok is segítik azon részképességek kialakulását, fejlődését, mely a tanuláshoz, íráshoz, olvasáshoz és számoláshoz elengedhetetlen.
Fontos, hogy az iskolába lépő gyermek testileg, lelkileg és biológiailag érett legyen. Ellenkező esetben kudarcnak van kitéve, mely felnőttkorban a problémák okozója lehet. Fontos, hogy sok-sok beszélgetéssel, a későbbiekben pedig nagy odafigyeléssel készítsük fel a gyermekeket az iskolára, életük első munkahelyére.