Késve és drágábban kapna új kukásautókat Budapest

, , , , ,
  •  
  •  
  •  

Idén november helyett jövőre szállítaná le a fővárosi önkormányzat által megrendelt járműveket a M-U-T Hungária Kft. és a Pappas Autó Magyarország Kft. konzorciuma. A két cég júniusban egy „akadályközlő levélben” adta a budapesti városvezetés tudtára, hogy csak 2021-ben teljesítenek, írja a Népszava.

A lap szerint nem ez az első csúszás: a cég a szerződéskötés után egy hónappal már jelezte, hogy nem tudják tartani a határidőt, most pedig azt is közölték, hogy

a járványhelyzet miatt kénytelenek emelni az árat, ami megalapozta a tavalyi tendergyőzelmüket.

A februárban aláírt szerződés szerint a 98 megrendelt járműből 73-at darabonként nettó 74,5 millió forintért szállították volna, a többit 59-70 millióért.

A végszámla valamivel több mint 7 milliárd lett volna, most ezt az összeget szeretnék növelni a koronavírusra hivatkozva.

A budapesti városvezetés visszautasította az áremelésre vonatkozó kérést, a határidő-hosszabbítás alátámasztására pedig további dokumentumokat kért be. A járművásárlás fedezetét biztosító támogatási szerződés újabb módosítása azonban elkerülhetetlennek tűnik. A teljesítési határidőt 2021. december elsejére tolnák ki, de átírnák a műszaki tartalomra vonatkozó részt is. Holott az uniós pénzügyi ciklus az idén zárul, igaz Brüsszel 2023-ig fogad be számlákat. Az erről szóló előterjesztést csütörtökön tárgyalja a Fővárosi Közgyűlés.

A budapesti képviselők még Tarlós István idején, 2017-ben döntöttek arról, hogy a fővárosi hulladékgazdálkodási rendszer fejlesztésére uniós támogatásért folyamodnak. Az elsődleges cél a vegyes háztartási hulladék begyűjtésére alkalmas alacsonypadlós járművek beszerzése volt. Az FKF Zrt. kukásautó-flottájának nagy része 14 évnél öregebb, ami az egekbe löki az üzemeltetési költséget a nagy karbantartási és javítási igény miatt. De legalább ilyen fontos lenne a levegőszennyezés csökkentése is.