Kellően gyors előkészítés esetén még a most folyó uniós finanszírozási ciklusban nyerhető pénz a 3-as metróvonalon futó, sokak szerint életveszélyessé vált állapotú kocsik cseréjéhez – írja a Világgazdaság csütörtöki számában.
A 30 új szerelvény kedvező esetben 2015-ig be is érkezhet, ha mégsem, akkor a beszerzés a következő uniós ciklusra marad, a 3-as metró teljes rekonstrukciójával együtt – számol be a gazdasági napilap.
A sínpályák is elöregedtek
Sürgős a sínpálya megújítása is, az óriásprojekt beindulásáig ezért síncsere zajlik a vonalon a biztonságos közlekedés fenntartása érdekében. A BKK ez utóbbival kapcsolatos, minapi közleménye emlékeztet, hogy az érintett vonal legrégebbi szakasza 1976 óta üzemel, de a legújabbon is 23 éve futnak a szerelvények.
A lap szerint a Budapesti Városüzemeltetési Központ heteken belül kiírja azt a pályázatot, amelyben a 3-as metró állomásainak, pályáinak és szerelvényeinek esetleges felújítására, vagy cseréjére vár javaslatot.
Meg is hosszabbítanák a vonalat
Felmerült annak lehetősége, hogy a vonalat meghosszabbítják, a tanulmánynak ki kell arra is térnie, hogy déli és északi irányban érdemes-e, s ha igen, milyen feltételek mellett meghosszabbítani a pályát. A metró sínjei például az alagútban már most is jóval tovább vezetnek az Újpesti-központi végállomásnál.
A metró első, újonnan építendő megállója a Rózsa utcánál lenne. Már készen van a Káposztásmegyerig vezető, a metró számára épített, betonba ágyazott metrósín is, csak azt éppen az Újpest-központ felől (a Lehel-térről) Káposztásmegyerre tartó 14-es villamos használja a Fóti-úti felüljárótól az Óceánárok-utcáig – írja a Világgazdaság.