Akár negyedóránként is követhetik majd egymást a járatok a felújított pályán.
Elindult a veresegyházi vasútvonal megújításának tervezése. A fejlesztés keretében új, akadálymentes megállók, P+R parkolók, különszintű csomópontok és a sűrűbb vonatközlekedést lehetővé tevő, szakaszos kétvágányúsítás is megtörténhet.
A feljesztésről mi is elmondhatjuk véleményünket a Budapest Fejlesztési Központ kérdőívének kitöltésével, amely a www.veresegyhazivasut.hu oldalon érhető el. Erre április 15-ig van lehetőségünk.
A projekt a Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégia alapján valósult meg. Ennek egyik alapvetése, hogy Közép-Magyarország egyre súlyosabb közlekedési problémáin csak az elővárosi vasútvonalak fejlesztésével lehet segíteni.
A fővárosi agglomeráció lakossága folyamatosan növekszik, a veresegyházi vonal mentén például mintegy 80 ezer ember él. Közülük sokan naponta ingáznak Budapestre, többségük autóval közlekedik.
Sokszor azért döntenek így, mert érdemben nincs is más választásuk. Hiába választanák a vasutat, ha a pálya leromlott állapota miatt a vonatok ma csak 40-60 km/h sebességgel közlekedhetnek, az egyvágányú vonalon pedig óránként – legjobb esetben is félóránként – közlekednek a járatok.
A felújítás ezekre a problémákra nyújthat megoldást. A jobb minőségű, kétvágányosra bővített pályákon gyorsabban közlekedhetnek a szerelvények, és a járatsűrűség is növelhető. A tervek szerint a főváros és az őrbottyáni zónahatár között 15, a külső szakaszokon, Váctól 30 percenként járhat majd a vonat.
A szükséges döntés-előkészítő és megvalósíthatósági tanulmányok elkészítését, illetve a megfelelő engedélyek kiadását követően a konkrét tervek 2022-re készülhetnek el – ígéri a BKK.