Megtisztelő állami elismerésben részesítették Fodorné Branstädter Ágnest. A Szűcs Sándor Általános Iskola pedagógusa a Pénzügyminisztériumban Varga Mihály pénzügyminisztertől vehette át a Pénzügyi Tudatosság Fejlesztéséért díjat.
A Szűcs Sándor Általános Iskola tanárának egy évtizedes munkáját dicséri a rangos kitüntetés, hiszen Fodorné Branstädter Ágnes ennyi ideje foglalkozik az intézmény keretei között pénzügyi ismeretek oktatásával.
A díj egyik különlegessége, hogy általános iskolában tanító pedagógusok közül évente csak egy kaphatja, így elmondható, hogy az újpesti tanítónő tényleg egy országos mezőnyben lett szakterületének elismert legjobbja. Fodorné Branstädter Ágnest az iskola igazgatója, Lévai András terjesztette fel a díjra.
„Amikor átvesz az ember egy ilyen elismerést, arra gondol, hogy nem volt hiábavaló az elmúlt tíz év. Nagyon örültem és büszke vagyok a díjra”
– fogalmazott a tanárnő, majd hozzátette:
„Novemberben lesz tíz éve, hogy először hallottam az általános iskolai pénzügyi nevelésről, ami elsőre ijesztőnek tűnt, de szép fokozatosan kiforrta magát.”
A pedagógus azt is elárulta, hogy szerinte egy ember kevés ehhez a munkához, és ahhoz, hogy egy ilyen elismerést kiérdemeljen:
„Kell hozzá a megfelelő intézmény, kellenek kollégák és kell a megfelelő intézményvezetés, ami számomra a Szűcs Sándor Általános Iskolában szerencsére adott.”
Fodorné Branstädter Ágnes tizenkét éve tanít az iskolában, és eredetileg a környezeti nevelés területén tevékenykedett, és amikor egy alapítvány révén az intézményben megindult a tudatos pénzügyi nevelési munka, egyike volt azoknak, akik ezzel a területtel kezdtek el foglalkozni. Szintén többek között ő dolgozta ki a tudatos pénzügyi nevelés általános iskolai módszertanát.
„Ezeken az órákon a gyerekek nem csak közgazdaságtani alapfogalmakat próbálnak bebiflázni, mert nem ez a cél. Az a cél, hogy amit a gyerekek matekórán megtanultak, azt esetleg egy pénzügyi tantárgy során is megpróbálják alkalmazni”
– árulta el, miért fontos, hogy a diákok már fiatalon találkozzanak a hitelek, a kamatok, a kölcsönök és a bankbetétek világával.
Fodorné Branstädter Ágnes azt is elmondta, hogy a pénzügyekről nemcsak a diákokkal, de a szülőkkel is aktív tapasztalatcserét lehet és kell is folytatni, amire ő különösen nagy hangsúlyt fektet:
„Tavaly is tartottunk egy online szülői fórumot, ahol a zsebpénz kérdésével foglalkoztunk egy szakember bevonásával. Idén egy olyan alkalmazással szeretném őket megismertetni, amelyben amellett, hogy a gyerekek telefonjára letöltve játékosan tanítja őket a pénzügyi fogalmakra, valódi pénzt is lehet kezelni, és akár az iskolai büfében is tudnak majd vele fizetni a diákok.”
A pedagógus szerint ennek azért is nagy jelentősége van, mert amellett, hogy a gyerekeknek nem kell készpénzben odaadni a zsebpénzüket, a világszerte egyre terjedő és egyre nagyobb hangsúlyt kapó, korszerű fizetőeszközök felé tereli a fiatalokat.