Április 1-től érkezik, de 1500 felhasználó már most tesztelheti az új MÁV+ alkalmazást – jelentette be szerdán Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport vezérigazgatója közösségi média oldalán.

fotó: MÁV-csoport
A MÁV+ applikáció része a Lázár János közlekedési miniszter által januárban bejelentett tíz nagy vállalásnak. Az alkalmazást áprilistól tölthetjük le a telefonunkra, de 1500 felhasználó már a mai naptól kezdve használhatja, az ún. béta tesztelés részeként, az appban vásárolt jegyekkel és bérletekkel utazhatnak is. A tesztelők egy részét véletlenszerűen választották ki, a másik csoportban viszont bárki jelentkezhet ezen a linken keresztül, amíg vannak még szabad helyek.
Az új alkalmazás a leggyakrabban használt funkciókkal indul, majd – néhány hetente érkező frissítésekkel – az év végére lesz teljesen működőképes. Ekkor már az utazás megtervezésétől a jegyek megvásárlásán és bemutatásán át az ügyfélszolgálati, tájékoztatási csatornákig bezárólag minden funkció hozzáférhető lesz a felhasználók számára. Az átmeneti időszakban a régi MÁV app is elérhető marad.
Az applikációt korszerű felhasználói felülettel indítják útjára, amelyet a webes értékesítési felületen (jegy.mav.hu) és a régi mobilalkalmazáshoz igényelt jelenlegi felhasználónévvel és jelszóval is lehet használni. A weboldalon megvásárolt jegyek- és bérletek az új MÁV+ appban is bemutathatók, de hamarosan gyors és kényelmes Facebook-, Apple-, illetve Google-fiókos bejelentkezésre is lehetősége lesz a felhasználóknak. (A tesztelőknek ezért azt javasolják, hogy a meglévő MÁV-alkalmazás fiókjukkal lépjenek be az új alkalmazásba.)
Az alkalmazásban már az indulástól kezdve gyorsan és közvetlenül vásárolhatunk vármegye- és országbérletet, valamint Magyarország24 és Vármegye24 napijegyeket, és egyszerűen be is mutathatjuk azokat. Emellett leegyszerűsödik a helyjegyvásárlási folyamat is, és nem kell többé bérletigazolványt használni, sem beállítani. Az útvonaltervezéseket összevonják, azaz már nem csak busszal vagy vonattal, hanem ezeket kombinálva is megtervezhetjük az utazást. A MÁV közleménye szerint közeljövőben ezen a téren fejlődik majd leggyorsabban új applikáció.
A fizetési lehetőségeket a legtöbbek által használt digitális tárcákkal bővítik, a SimplePay-en keresztül a qvik, ApplePay és GooglePay fizetési módokat is elérhetővé teszik. Tavasszal a felsorolt funkciók tökéletesítésére helyezik a hangsúlyt, melynek során a felhasználók visszajelzéseit is figyelembe veszik. Nyárig újabb funkciók érkeznek, például a klímás járatokkal történő útvonaltervezés, továbbá a tíz vállalás egyik legfontosabbja, a késésbiztosítás. Az új mobilalkalmazással minden eddiginél gyorsabban és kényelmesebben igényelhetünk kárpótlást, ha húsz percnél hosszabb késést szenvedünk el a MÁV járatain, függetlenül attól, hogy online, pénztárban, vagy automatában vettük a jegyet.