Újpestet is érinti az elővárosi vasútvonalak fejlesztése

, ,
  •  
  •  
  •  

Több elővárosi vasútvonal fejlesztésének előkészítéséről és tervezéséről döntött a napokban a kormány. A részletekről Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ igazgatója a közösségi oldalán számolt be. Az északi irány fejlesztése Veresegyház, Medveotthon irányában érinti Istvántelek és Rákospalota-Újpest állomásokat is.

A pénteki Magyar Közlönyben jelent meg a határozat a Budapest–Veresegyház–Vác (71-es számú) vasútvonal teljes körű felújításának előkészítéséről és tervezéséről. A lajosmizsei vonal fejlesztéséhez hasonlóan a veresegyházi vonal teljes megújítására szóló tervek is európai uniós források bevonásával készülnek el.
A fóti és veresegyházi térség lakosainak száma ugrásszerűen nőtt az elmúlt évtizedekben.  Az M2-es főúton és az M3-as autópályán, illetve a 2102. sz. úton Budapestre tartó autóforgalmat Budapest nem tudja fogadni, a torlódások fenntarthatatlanok, az úthálózat további forgalomnövekedést nem bír el. Ezért Vitézy szerint a térségből Budapestre utazóknak csak a vasúti közlekedés fejlesztése jelenthet környezetbarát megoldást.

A veresegyházi vonalon a pálya leromlott állapota miatt a vonatok ma csak 40-60 km/h sebességgel közlekedhetnek, az egyvágányú vonalon – a kevés kitérési lehetőség miatt – óránként csak 1-2 vonat indítható. Az állomások és megállóhelyek leromlott állapota nem vonzza az utasokat, de még ezen körülmények között is naponta mintegy 10 ezer ingázó használja ezeket.