Ünnepélyes keretek között írta alá a káposztásmegyeri intermodális csomópont tervezését valamint Újpest és a XV. kerület együttműködését szabályzó dokumentumot László Tamás, a XV. kerület polgármestere és Wintermantel Zsolt. Újpest polgármestere szerint a beruházással a két, közös múltra visszatekintő városrész kapcsolata is fejlődik.
Wintermantel Zsolt az együttműködés sajtónyilvános aláírásakor felidézte: a MÁV húsz évvel ezelőtt ugyanide tervezett vasúti megállót, tehát az intermodális csomópont ötlete nem újkeletű.
Együttműködés, összetartozás
A két polgármester más-más szavakkal, de külön-külön is üdvözölte a csomópont kapcsán létrejövő együttműködést. László Tamás XV. kerületi polgármester elmondta, noha a beruházás Újpesten valósul meg, a szomszédos kerület számára fejlesztési szempontokból előnyös, továbbá a két városrészt egy vasúti aluljáró kötné össze.
Wintermantel Zsolt hozzátette: az agglomerációból érkező forgalom csak akkor csillapítható, ha adottak hozzá az infrastrukturális feltételek.
– Jól látható, hogy az új városvezetés és a főpolgármester mennyire másképp gondolkodik a közösségi közlekedés fejlesztéséről, így lendületet adva az infrastukturális fejlesztésekhez. Mint ahogy az a káposztásmegyeri intermodális csomópont esetében is elmondható, a kerületek és a főváros közlekedési feladatait együtt, összehangoltan lehet megoldani.
Helyszín, modulokból
Mint ismert, Újpest polgármestere kezdeményezésére 2011-ben került a Fővárosi Önkormányzat Közgyűlése elé a „Káposztásmegyer vasúti és egyéb fővárosi közösségi közlekedési fejlesztésének támogatása” című projekt, amely jelentősen érinti Újpest-Káposztásmegyer közösségi közlekedését. A közgyűlés 2011. augusztus végi ülésén 25 millió forintot szavazott meg a tervezési és előkészítési munkákra. A buszt, villamost, a leendő 3-as metrót és vasutat összekötő csomópont a Megyeri út és a Külső Szilágyi út torkolatában jön majd létre. A projekt szerint a csomópontban P+R parkolókat is létesítenek.
A polgármester hozzátette: fontos tudni, hogy a csomópont modulokból áll össze. Bár az összetevőket együtt tervezték, azok egymás nélkül is megépíthetők. További várható fejlesztés még, hogy a majdani megvalósításkor újragondolják a környék buszközlekedését.
Fejlesztési forrás
Végül, de nem utolsó sorban Újpest polgármestere a rendezvény résztvevőit tájékoztatta arról is, hogy a BKK 635 millió forintot nyert el európai uniós forrásból a 3-as metró meglévő nyomvonalának felújítására, valamint a Káposztásmegyerig történő továbbépítés érdekében elkészítendő megvalósíthatósági tanulmányokra.
A projekt harmadik szereplője, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) képviselője még ma ellátja kézjegyével a szerződést.
M. Orbán András