Valaki szándékosan akart vasúti katasztrófát okozni Rákospalota-Újpest állomásnál, nyomoz a BRFK

, , , , , , , , ,
  •  
  •  
  •  

Két hete a Rákospalota-Újpest állomás előtt valaki lekapcsolta egy tehervonat utolsó kocsiját és mechanikusan befékezte azt. Csak a szerencsén múlt, hogy a pályán maradt vagon nem okozott súlyos balesetet, és a következő tehervonat idejében el tudta kerülni az ütközést – írja a Budapesti Rendőr-főkapitányság belső információira hivatkozva az Újpesti Hírmondó.

Az ügyben a BRFK közlekedés biztonsága elleni (vasúti) bűncselekmény bűntett gyanúja miatt rendelt el nyomozást ismeretlen tettes ellen, még február 20-án.

A portálnak a MÁV is elismerte az esetet, és megerősítette:

a következő tehervonat mozdonyvezetője szerencsére időben észlelte a lekapcsolt, lefékezett kocsit, és előtte mintegy 40 méterrel megállította a szerelvényt.

A vasúttársaság, amellett, hogy együttműködik a rendőrséggel, belső vizsgálatot is indított az ügyben.

A Telex értesülései szerint az elkövetőnek tudnia kellett, hogyan kell szakszerűen lekapcsolni egy vasúti vagont, anélkül, hogy a vezető érzékelné, hogy valaki piszkálja a szerelvényt.

A Rákospalota-Újpest állomás előtt 8 percet várakozó tehervonat utolsó kocsiját ugyanis

úgy kapcsolták le, hogy a masiniszta ne érzékelje a fékrendszer légnyomás-csökkenését, amit egy laikus nem tudott volna megoldani.

Súlyos következményei lehettek volna a szabotázsnak…

A lekapcsolás után ráadásul a végjelzés-tárcsákat is leszedték a kocsiról és átrakták az utolsó előttire.

Így a vagonokat a peronról ellenőrző állomásfőnöknek sem tűnhetett fel a hiány, ami megint csak arra enged következtetni, hogy az elkövető bensőségesen ismeri a vasút működését.

Erről árulkodik az is, hogy az elkövető mechanikusan befékezte a lekapcsolt vagont, hogy az ütközésnél nagyobb legyen a baj. Ehhez azt is tudnia kellett, hogy a szerelvény legalább 5 percet fog állni, mert a művelethez be kell lépni a kocsik közé, ami életveszélyes manőver, ha az ember nem tudja, mennyi ideje van ott tartózkodni.

A szerencsétlenséget csak az előzte meg, hogy a következő tehervonat más okokból mindössze 40 km/h-s sebességgel közeledett, és ezért még éppen meg tudott állni a nem várt akadály előtt.

Ezen a főpályán egyébként 80 km/h-val lehet haladni, az elkövető valószínűleg arra számított, hogy a következő vonat ennyivel érkezik, és nem tud időben lefékezni.

Vasutas körökben úgy tartják, hogy vasárnap klasszikus szabotázskísérlet történt a MÁV-nál.

(Képünk illusztráció)