•  
  •  
  •  

Várhatóan idén is ellátogat majd Újpestre az a fényvillamos, amely november 28-án, pénteken napnyugtakor gördül majd ki a Hungária kocsiszínből. A BKV ünnepi Fényflottájának részeként idén is több különleges jármű tündököl majd karácsonyi díszben, a villamosok mellett Fényfogaskerekűvel és Fényhajóval is utazhatnak majd az érdeklődők.

„November 28-án pénteken, napnyugtakor indul útjára a BKV Fényflotta a Hungária kocsiszínből. Az indulást követően most először mindegyik fényvillamos egyszerre tűnik fel a Nagykörúton, különleges látványt teremtve!” – olvasható a BKV felhívásában.

A Fényflottában idén is több különleges jármű tündököl majd: a klasszikus UV típusú villamos, a nagykörúton megszokott Combino, a hannoveri TW6000-es, a Ganz gyártmányú ICS és KCSV–7-es, valamint a T5C5K2 típusjelű Tátra. Az ünnepi hangulat ezúttal sem korlátozódik a villamossínekre, hiszen újra jár majd a Fényfogaskerekű is, amellyel a hegyek közé kapaszkodhatnak fel a látogatók, míg a hajókedvelők a Dunán közlekedő Fényhajóval élvezhetik a város ragyogó panorámáját.

A fényvillamos – a korábbi évekhez hasonlóan – várhatóan idén is ellátogat majd Újpestre. Tavaly a 14-es villamosvonal mellett már a 12-es viszonylaton is találkozhattak vele az újpestiek. Sőt, egy különleges, 14–41-es összevont járaton is közlekedett fényvillamos Káposztásmegyerről egészen Kamaraerdőig. Legutóbb az UV-villamos helyett egy feldíszített KCSV–7-es villamos közlekedett, ami azért is különlegessé tette az alkalmat, mert ez a típus sem az újpesti 14-es, sem a kamaraerdei 41-es vonalon nem jár a hétköznapokban.

Fényvillamos 2009 óta közlekedik a fővárosban, az eredeti, immáron klasszikusnak mondható fényvillamos egy Ganz gyártmányú UV-típusú villamos, – azaz „U” típusú távvezérelt motorkocsi – a főváros villamosközlekedésének egyik legmeghatározóbb járműve volt a 20. század második felében. Ez a típus készült a legnagyobb darabszámban Magyarországon, 1956 és 1965 között összesen 375 példány hagyta el a gyárat. Az első UV-szerelvény 1956. április 3-án állt forgalomba, és a típus egészen 2007. augusztus 20-ig közlekedett, azaz több mint öt évtizeden át szolgálta Budapestet.

A fényvillamossá alakított UV nosztalgiavillamos 3500 méternyi fényfüzérrel díszített, amelyen 39.200 hidegfehér és kék LED ragyog, belső tere pedig ünnepi dekorációval teszi még különlegesebbé az utazást.

Kép forrása: Budapest Városháza

SZFM