Elkezdődött a MOL Bubi közbringarendszer kerékpárjainak összeszerelése a Csepelnél. A bicikliknél alapkövetelmény a defektmentes abroncs, a megszokottnál jóval nagyobb teher- és strapabírás, illetve az extra biztonsági felszerelés: a teljesen zárt fékrendszer vagy a folyamatosan működő (megállás után is világító) lámpák.
A kerékpárosok biztonságán kívül a tervezők gondoltak a bringák védelmére is: a lopásvédelem érdekében minden Csepel kerékpár rendelkezik majd GPS modullal, ezáltal a bicajokat könnyedén nyomon lehet követni. A BKK-val kötött megállapodás értelmében a T-Systems Magyarország végzi a rendszer-integrációt, biztosítja az adatkommunikációt és a speciális szoftvermegoldásokat, alvállalkozójaként a főbb rendszerelemek pedig a német Nextbike GmbH-tól érkeznek.
A MOL Bubiról bővebben IDE kattintva olvashatnak.
Mint ismert, fővárosi közgyűlés 2012-ben döntött arról, hogy 2013 nyarától évi 250 millió forintot fordít a budapesti kerékpár kölcsönzési rendszer üzemeltetésére.
A közbiciklik dokkolóállomásokon állnak, ahonnan többnyire regisztrációval kapott kártya segítségével vihetjük el a bringát. Amit visszavinni sem kell, a város bármelyik termináljánál otthagyhatjuk, ha gyalog, vagy más járművel folytatnánk az utat. A tarifarendszert úgy alakították ki, hogy azokat valóban a napi közlekedésben, rövid utakra használják, ezért általában az első félórában nem, vagy csak jelképes összeget kell fizetni, de idővel az ár egyre nő.
A dokkolóállomások az első ütemben elsősorban a Nagykörút által határolt Belvárosi övezetekben tűnnek majd fel, de a rendszert folyamatosan bővítik majd a tervek szerint.