Jó volt az idei szezon. A magyar tenger gyönyörű. A víz tiszta, selymes, átlátszó és langyos. Néha persze akkora hullámok vannak, mint egy hokedli. A hőguta nem volt jó… A palacsintások, lángososok, lacikonyhások halálra dolgozták magukat a hőségben. Viszont háromszor annyiért, mint egy középkorú pedagógus. Egy sajtos-tejfölös lángos 2200 forint.
Badacsony elragadó. A magyar és külföldi turisták kedvence. A bor decije 1200 forint. A Kisfaludy-háznál a főétel 6000 forintnál kezdődik. A Balaton festőjének, Egry Józsefnek a kiállítása nagy élmény.

Balatonfüreden a Tagore sétány pompázatos. A mólónál a remek Bujtor-szobor. Vitorlások tucatjai a vízen. Jókai-ház, Szívkórház. Gyógyvizek. Augusztusi borhetek. Egy gombóc fagyi 600 forint. Egy négytagú családnak, fejenként két gombóccal számolva 4800 forint.
Állítólag Horvátország olcsóbb, mint a Balaton. A benzin biztosan az. Nincs 600-on felül. Jelenleg az euró cirka 380 forint. Az utazási irodák 400 forinttal számolnak.
Siófok most is nyüzsög. Diszkók, bazárok, éttermek, bárok. Egy vattacukor 1000 forint.
Földvár a déli part gyöngye. A strandon egy sósperec 800 forint.
A Balaton északi partja szebb, mégis a déli a jobb, mert onnan látni az északi partot.
A déli parton legalább egy kilométert kell begyalogolni, hogy úszni lehessen. A fonyódi és a keszthelyi kutyastrandon 600 forintért ugathatják az ebek a teliholdat.
Szántódról kompoljunk át Tihanyba. Autóval, már nem is tudom mennyi, de piszkosul drága. A sétahajókázás 6000 forinttól kezdődik.
Tihany. Az apátság mellett a Rege cukrászda megfizethetetlen. Csupa Mészáros Lőrinc ül bent. Meg sok Csányi Sándor. A visszhang ingyen van. Egyelőre. Levendulák, leánderek mindenütt. Egy korsó jéghideg sör 1500 forinttól.
Balatonkenese csendes és olcsóbb. Itt nyaralok. A Pörc vendéglő, a Katica pékség, a Szó mi szó reggeliző iszonyú drága. Kivéve a 100 leggazdagabb magyarnak. De ők nem Kenesén vannak, hanem Bali szigetén. Néha az Adrián jachtolgatnak…
A felújított bicikliutak nagyon jók. Hetvenhárom évesen, négy nap alatt körbekerekeztük a Balatont. Kempingben, faházakban laktunk. Szállás, kaja, pia 100 ezer forintból kijött. Szűkösen. Nem ittunk Aperol spritzet, csak viceházmestert.
Szárszónál József Attilát néztünk. Pacalpörkölt 4800. Szegény Attila!
Ha vendégek jönnek hozzánk Kenesére, bográcsozunk paprikás krumplit vagy lecsót. Még mindig ez a legolcsóbb megoldás. Kivéve, ha a Coop üzletekben vásárolunk. Minden kétszer annyiba kerül, mint az újpesti piacon. A tűzrakáshoz nem értünk igazán. Füstöl a fa, mint a gyárkémény. A szomszéd szentségel. A „blútúsz” hangszóróból szól a Pancsoló kislány. Öregek vagyunk.
Berhidán sertéstelep van. Az illatot olykor felénk fújja a szél. Most nem csak a szomszéd, mi is szentségelünk. A fűzfői gyár már nem szaglik. Mellette egy feszített víztükrű uszoda, csodálatos kilátással. Még megfizethető. Közelben bobpálya. Arra ne menjenek gyerekes szülők.
Egyhetes balatoni nyaralás két gyerekkel 400-600-800 ezerből kijön. Nem hotelben, magánszálláson. Van olyan hotel, ahol egy hét all inclusive 2 millió. Még a hülyének is megéri. Csak annak.
Viszont! Az újpesti Központ Bisztró menüje nem méregdrága. Nem beszélve az Andretti fagylaltjáról. Főleg keddenként, akkor egy gombóc áráért kettőt adnak. Szent Anna tiszteletére.
Ha beteltünk az Újpesti Városnapok szédületes programjaitól, a piaci lottózóban vegyünk potom 500 forintért kaparós sorsjegyet. Ha szépen nyerünk, irány a hétvégi bevásárlás! 30 ezerből az is kijön.