Bizonytalan időre bezárt a dunakeszi reptér

  •  
  •  
  •  

Szombat éjféltől megszűnt a légi forgalom a dunakeszi repülőtér környékén, miután a helyi önkormányzat nem hosszabbította meg a létesítmény használatához szükséges tulajdonosi hozzájárulást, erősítette meg szombaton az MTI értesülését a város polgármestere, illetve a reptér üzembentartója.

Dióssi Csaba polgármester azzal magyarázta a reptérhasználati stopot, hogy az utóbbi időben megszaporodtak a szabálytalan repüléssel kapcsolatos lakossági bejelentések; különösen a közeli Újpestről érkeztek panaszok, és ezeket az önkormányzatnak ki kell vizsgálnia.

“Amíg nem kapunk garanciákat a repülőtéri szabályzat betartására a velünk szerződésben álló, a létesítményt használó klubtól, illetve magánszemélyektől, addig nem írjuk alá a március utolsó napján lejáró tulajdonosi hozzájárulást” – fogalmazott a polgármester. A légi irányítók tulajdonosi engedély nélkül egyetlen gépet sem engedhetnek fel- vagy leszállni, de hogy meddig tarthat a szombat éjfélkor életbe lépő szankció, arról Dióssi Csaba nem tudott nyilatkozni. Azt mondta, bízik abban, hogy csak átmeneti ideig maradnak a földön a gépek.

Az MTI-nek arra a felvetésére, hogy nem kér-e aránytalanul magas díjat szerződött partnereitől a reptér használatáért az önkormányzat, a polgármester azt válaszolta: tavaly év elején vezették be a fizetős rendszert, de a tarifák nem magasabbak, mint bármelyik más, hasonló létesítmény esetében. Ennek ellenére van, aki fizet, van, aki nem. A nemfizetők jobb, ha más helyet keresnek maguknak, mondta Dióssi. Az előírások szigorú betartása azért is fontos, mert a dunakeszi reptér sűrűn lakott térség közelében van, és emiatt érthetetlen az is, hogy miért repülnek újra és újra Újpest fölé a gépek, tette hozzá.

Tulajdonosi hozzájárulás híján a légügyi hatóság nem adja meg az üzembentartási engedélyt, így április elsejétől valóban nem emelkedhet egyetlen gép sem a levegőbe, magyarázta a dunakeszi repteret üzemeltető Malév Repülőklub elnöke. Benedek János szerint nem igaz, hogy mostanában szabálysértést követtek volna el. Azt mondta, semmilyen változás, törés nem volt az utóbbi időben a két fél viszonyában, így végképp nem értik, mi állhat a repülési stop hátterében. A tulajdonosi hozzájárulás meghosszabbításának elmaradását senki sem indokolta meg, tette hozzá a klub elnöke.

A tíz motoros és húsz vitorlázó géppel rendelkező, 140 tagú Malév Repülőklub – amely pilótaiskolát is működtetett Dunakeszin  – igen nehéz helyzetbe került. Benedek János szerint egyelőre fogalmuk sincs, mi lesz később, tervezni szinte lehetetlen. Annyi biztos csupán, hogy a motoros gépeket a jövő héten a budaörsi repülőtérre telepítik át, de félő, hogy épp emiatt az oktatásra korábban jelentkezők egy része annak ellenére sem akar majd oda kiutazgatni, hogy már befizette a tanfolyam díját, amit ebben az esetben vissza kell adni, magyarázta a repülőklub elnöke.

Mint arról korábban mi is beszámoltunk, a káposztásmegyeriek évek óta küzdenek azért, hogy a szomszédos reptérről felszálló gépek betartsák a szabályokat és ne Újpest felett végezzék iskolaköreiket. Tavaly májusban Wintermantel Zsolt és dr. Dabopus Fayez, a Káposztásmegyeri Településrészi Önkormányzat előljárója személyesen is meggyőződött arról: tarthatatlan a helyzet. A polgármester akkor lépéseket kezdeményezett, amelyeknek úgy tűnik, mostanra érett be a gyümölcse.