Tesztelés alatt áll az a légkondicionáló rendszer, amely megfelel az orosz kivitelező rigorózus garanciafeltételeinek is – írja pénteki Facebook-bejegyzésében Karácsony Gergely.
A főpolgármester szavai szerint „az M3-as metró felújítása az előző városvezetés egyik legsötétebb ügye”. Úgy véli, a metrókocsikat drágán újították fel, annyi pénzből, amennyiből „bőven újat is vehettek volna”.
„Orosz szál, oligarcha-szál, az egykori főpolgármester-helyettes férjének üzleti érdekei és egy bábként rángatott főpolgármester – tipikus 2019 előtti időszak” – mutat rá Karácsony.
Emlékeztet rá, hogy a felújítás során nem került a metrókocsikba klímaberendezés, mert „Tarlós István ezt felesleges luxusnak tartotta, mintha büfékocsit csatolnánk a szerelvényhez”.
Az M3-as metró felújítása az előző városvezetés egyik legsötétebb ügye. Drágán újították fel az elavult metrókocsikat,…
Közzétette: Karácsony Gergely – 2020. szeptember 11., péntek
A Budapest új vezetésére maradt probléma megoldása nem egyszerű feladat, mivel a légkondicionáló berendezés beszerelése az orosz kivitelezővel kötött szerződés értelmében akár a garanciát is érvénytelenítheti.
Ősszel a BKV szimpóziumot tartott azoknak a cégeknek, amelyek a szerelvények klimatizálásában érintettek lehetnek. Többen is visszajeleztek, hogy hajlandók lennének saját költségre, saját kockázatra egy-egy kocsit prototípus jelleggel átalakítani. Az egyik társaság a kocsiszekrénybe történő „belenyúlás” nélkül állította össze rendszerét, amely három főegységből áll. Ezeket az ülések alá, a mennyezetre, illetve a kocsi alatt helyezték el – írja a főpolgármester.
A rendszert álló helyzetben már sikerrel tesztelték. A végleges megoldáshoz a járművek garanciája miatt mindenképpen szükséges az orosz kivitelező, a Metrowagonmas jóváhagyása. Karácsony Gergely azonban optimista, úgy véli, „közelebb kerültünk ahhoz, hogy az M3-as metró zakatoló szauna helyett kellemes, kényelmes eszköze legyen a közösségi közlekedésnek”.