Eltűnt novellahős után nyomoztak Újpesten

, , , ,
  •  
  •  
  •  

Izgalmas nyomozós játékban vehettek részt a vállalkozó szellemű újpestiek szeptember 1-én vasárnap délután, az Újpesti Városnapok zárónapján. Az „Ami Újpesten történt…” névre hallgató ún. „geocaching” vetélkedőben a játékosok kerületszerte vadászták a nyomokat, miközben érdekes információkkal gazdagodhattak Újpest múltjáról és jelenéről.

A játék alapjául Tompa Andrea Andor látogatása című novellája szolgált, mely tavaly ősszel jelent meg a főváros 150. születésnapjára készült Budapest Nagyregény kötetben (az írónővel ebből az alkalomból az Újpesti Napló is készített interjút). A kötettel kapcsolatosan a Jurányi Közösségi Produkciós Inkubátorház összművészeti pályázatot hirdetett meg, ennek keretén belül valósulhatott meg az Offroad Kollektíva ötletéből és szervezésében az újpesti nyomozós játék.

A szervezők − Gimesi Dóra, Hirmann Blanka, Teszárek Csaba, Végvári Viktória és Virág Vivien − az Újpesti Károlyi István Általános Iskola és Gimnázium főbejáratához hirdették meg a találkozót, innét indultak útjukra a játékosok a novella főszereplője, a frissen választott Andor képviselő úr nyomában. A négy csapatnak Újpest-szerte információkat és térkép-koordináta adatokat tartalmazó QR-kódokat rejtő kártyákat kellett megtalálnia, végül pedig magát Andort is fellelték a Népszigeten, a kecskefarm oldalában.

A játék nem ért véget Andor és a csapatok találkozásával: a résztvevőknek meg kellett írniuk, vagyis a séta alatt megismert információkkal kiegészíteniük a képviselő városnapi beszédét. A mintegy kétórás városismereti nyomozójátékot közös limonádézás zárta a mindig népszerű Népszigeten, az Újpesti vasúti híd lábánál.

A közös nyomozás minden résztvevő számára felejthetetlen élményt jelentett, a szervezők pedig a nagy sikerre való tekintettel azt ígérik, a jövőben újabb hasonló játékra invitálják majd az újpestieket.

RD