Kinyílik a világ a Karinthy pedagógusainak

, , ,
  •  
  •  
  •  

Különleges programon vett részt a káposztásmegyeri Karinthy általános iskola több pedagógusa. Ez az első év, hogy az Erasmus-program keretén belül nyolc tanár külföldi „továbbképzésen”, oktatási programon szerepelhetett. Az Európa fővárosaiban szerzett tapasztalataikat egy izgalmas napon adták át először a munkatársaiknak, majd a diákokat is bevonták az interaktív élménybeszámolóba.

Urbánné Nagy Klára megbízott intézményvezető, Újpesti Karinthy Frigyes Magyar – Angol Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola vezetője ismertette, hogy az Erasmus rendkívül motiváló az intézmény pedagógusai számára, hiszen a külföldi információcsere és tapasztalatszerzés nem mindennapi élmény. „Változatos és sokszínű országokba jutottak így el, közöttük Málta, Spanyolország, Írország, Tenerife. Ráadásul minden generáció képviseltette magát külföldön: volt nyugdíj előtt álló, de pályakezdő pedagógus is közöttük. Mivel rendkívül sokat tanulhattak, és tapasztalatot szereztek, február 26-án önálló pedagógiai napon osztották meg a tudásukat és élményeiket” – mondta Urbánné Nagy Klára.

Pálinkás Zsuzsa tanító a közelmúltban tért haza egy máltai módszertani képzésről, amelyen egy felkészült nemzetközi csapat tagjaként vehetett részt. Máltai tapasztalatait munkatársaival és diákjaival egyaránt megosztotta az Erasmus-koordinátor.

Ezt az Erasmus-pályázatot tavaly januárban készítette el és adta be a Karinthy stábja, Zádor Orsolya vezetésével. Az eredmény rendkívül gyorsan megérkezett, és azóta nincs megállás. Idén is utazhatnak külföldi tapasztalat- és élményszerzésre az ÁMK pedagógusai. A Karinthy csapatának azonban az a legnagyobb célja, hogy az intézmény tanulói is eljuthassanak távoli vidékekre. A közeljövőben pedig külföldi tanárok keresik fel az intézményt, hogy megismerkedhessenek a Karinthy úgynevezett „jógyakorlataival”.

Zádor Orsolya, aki egy spanyolországi szakmai képzés tapasztalatait hozta el Karinthy suliba, a szakmai napon a gyerekekkel is ismertette az Erasmus-program lényegét, akik aktívan és együttműködően fogadták a feltételeket és a célokat. S mialatt a tanulók megismerhették a külföldi program mibenlétét, egyidejűleg az itthon maradott tanárok is közösen, csoportmunkában sajátították el az Erasmus-program csínját-bínját.

Ami pedig a folytatást illeti: ezekben a napokban, március idusán spanyol pedagógusok érkeznek a Karinthyba, s a kapcsolatszerzés, ismerkedés mellett egy közös hosszútávú együttműködés alapjait fektetik le az újpestiekkel. A másik cél pedig az, hogy a tavalyi, sikeres Erasmus-pályázatot újabbak és újabbak kövessék, hogy minél több helyi tanár juthasson el így külföldre, és ismerkedhessen a helyiek gyakorlataival és tudásával.

BJ