Kabát Péterrel a Magyar Autóklub vezetéstechnikai pályáján idén júniusban találkozott az Újpesti Közéleti Televízió Barátunk az autó című műsorának stábja, hogy bemutassuk, hogyan veszi a csatár az akadályokat a Magyar Autóklub oktatástechnikai tanpályáján. A feladat itt az, hogy egy mesterségesen előidézett megcsúszásból kell egyenesbe hozni az autót.
(Péter akkor még jól volt, később derült ki, hogy nincs minden rendben a térdével. Előbb szeptemberben műtötték meg Budapesten, majd mivel nem szűntek meg a fájdalmai, november 26-án Münchenben újabb műtétet végeztek el rajta. Kiderült, hogy egy levált csontszilánk okozta a bajt. Péter azóta már jól van, sikeresen folyik rehabilitációja. Minden esély megvan rá, hogy tavasszal az Újpest FC teljes értékű játékosaként kezdje az idényt a tőle megszokott vehemenciával.)
- Peti! Bár még nem voltál ilyen pályán, mégis sikeresen vetted az akadályokat. Egy-két csúszás után egyenesbe tudtad hozni az autót, miután a rántópad kikapta alólad a kocsi fenekét.
- Először megdöbbentő volt, hogy 30-40 kilométeres sebességgel is mekkorát lehet csúszni, hogy micsoda erők hatnak a vezetőre. Szó szerint görcsbe rándult a gyomrom, amikor először mentünk rá a rántópadra. Nagyon ügyesnek kell lenni, hihetetlenül fontos a reakcióidő. Itt kiderül, hogy mennyire rutinos egy vezető. Ezt személyesen kell megtapasztalni, nem elég csak elképzelni, vagy beszélni róla. Sokat tanultam ma itt. Lehet, hogy egy éles szituációban segíteni fog. Mindenki számára kötelezővé tenném ezt a tréninget, mert akár életet is menthet.
- Volt már komolyabb zűröd közúton?
- Igen, 2000-ben autópályán 160-al elrepültem. Vagy 200 méteren át pörgött a kocsi. A gyerekkori barátommal utaztunk. Isteni szerencse, hogy egyikünknek sem lett komolyabb baja.
- Neked mit jelent az autó?
- 18 éve van jogosítványom. Nagyon sokat vezetek. 7 évig fociztam külföldön, sokat kellett utaznom. Szeretek vezetni, mert kikapcsol. Jó egyedül lenni az autóban és zenét hallgatni.
- Milyen volt Törökországban autózni?
- Az egy külön világ. Kétsávos úton akár 4 autó is simán megy egymás mellett, nem divat az indexelés, dudával kommunikálnak. Elég nehéz volt megszokni, de a másfél év alatt sikerült.
- Megnyertétek a Magyar Kupát, a szurkolók neked szavazták meg az év gólját, a klubod pedig meghosszabbította a szerződésedet.
- Ez nagyon jó érzés. Egész tavasszal azért küzdöttem, hogy aláírhassak még egy évre. Nem titkolt célom volt, hogy itt fejezem be a pályafutásomat és erre most lehetőséget kaptam. Nem hiszem, hogy akár Újpesten, akár az országban lenne most boldogabb focista nálam.
Prófusz József
Fotók: Várai Mihály
Az Újpesti Közéleti TV Kabát Péterrel készített interjúja megtekinthető itt:
https://www.youtube.com/watch?v=jyU-Eag1uXA#t=2779
_____________________________________________________________
800×600
Kabát Péter 1977. szeptember 25-én született. Pályafutását a Budapest Honvédban kezdte, majd a Vasasban folytatta, ahol egy szezonban 29 mérkőzésen 13 gólt szerzett. Teljesítménye elismeréséül meghívták a magyar válogatottba, ahol 16 alkalommal lépett pályára. Külföldön is felfigyeltek rá, előbb Törökországba, majd Bulgáriába, később Ausztriába szerződött. 2008-ban tért haza, s írt alá egy szerződést az Újpesttel. 2010-ben Debrecenbe ment, de egy szezon után visszatért a lilákhoz. Szerződése idén június elején lejárt, de a belga tulajdonos újabb egy év bizalmat szavazott meg az Újpest csatárának.
Eredményei:
Csapatban
2002-ben Bolgár bajnok, Bolgár Kupa-győztes
2006-ban Osztrák bajnoki bronzérmes
2009-ben Soproni Liga ezüstérmes
Egyéniben
2001-ben Magyar gólkirály
2005-ben az Osztrák másodosztály gólkirálya
2014-ben az év gólját szavazták meg neki a szurkolók.