Két-három percet késtek a metrók – a szakszervezetek pesszimisták

  •  
  •  
  •  

Csak hatvannal mehetnek a kocsik a hármas metró teljes vonalán, ott is ahol eddig nyolcvan kilométer per órára is felgyorsítottak. A beszivárgó víztől elrozsdásodtak a síneket tartó pályalemezek, de maguk a sínek is tönkre mentek, a BKV szerint ezért volt szükség a sebeségkorlátozásara. 2-3 perces késések máris vannak, a szakszerevezetek szerint több is lesz, ha nem kezdik el időben a pálya felújítását – számolt be róla az m1 Híradója.

Az alagútban a beszivárgó talajvíz tönkretette a vasbeton pályaelemeket, ezért kell lassítaniuk a szerelvényeknek. A sínek is elkoptak, amitől akkora ütéseket kaptak a kocsik, hogy több is megsérült.

A riportban elhangzott, hogy a metrókocsiban semmit sem lehet érezni a sebességkorlátozásból, mert a metrósofőrök vannak olyan rutinosak, hogy be tudják hozni az elmaradásokat, például kevesebbet állnak egy-egy állomáson.

Gulyás Attila, a Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetségének elnöke elmondta, hogy kisebb mértékű javításokat már most el kellene végezni, ahhoz, hogy ne kelljen további sebességcsökkentéseket bevezetni. A szakszervezeti vezető hozzátette, ha a BKV nem lép időben, a 3-mas metrót egyszerűen le kell zárni.

“Szélsőséges esetben az is elképzelhető, hogy le kell tiltani a forgalmat. Kisebb javításokkal nyilván ideiglenesen lehet fenntartani a színvonalat, de előbb-utóbb szükség lesz nagyobb javításokra is. Tehát a rekonstrukció elkerülhetetlen” – fogalmazott Gulyás Attila.

A kettes metró pályája is hasonlóan rossz állapotban volt. A felújítása hat évig tartott és több 10 milliárd forintba került – emlékeztetett a Híradó riportja.

A Híradó úgy tudja, a Budapesti Közlekedési Központnak van terve a 3-as metró felújítására, de hogy mikor kezdenék el a munkát és miből, azt nem sikerült kideríteni, mert a BKK nem reagált a megkeresésükre.