Kifogásolta a hosszú sorban állást

  •  
  •  
  •  

Lapunk információja szerint egy szülő panaszt tett a Pozsonyi úti Arany Horgony ügyeletes gyógyszertár ellen, mert szerinte nem megfelelően szolgálták ki. A gyógyszertár vezetője nem érti a vádakat, és biztos benne, hogy kollégája, a gyógyszertár több évtizedes hagyományainak szellemében, maradéktalanul eljárt a beteg érdekében.

A panaszos szülő azt állítja: az Arany Horgony gyógyszertár ügyeletes gyógyszerésze túl lassan dolgozik. Ezért ő nem állt be a sorba este fél tízkor, hogy kiváltsa a gyermekének nem sokkal korábban felírt receptet, hanem később, éjjel ment vissza. Ekkor már nem volt ugyan sor, de nehezen jelent meg a gyógyszerész, sőt, szóvá tette, hogy álmából ébresztették fel. Ezután a recepttel elvonult, majd mintegy negyedóra múlva közölte: nem állnak rendelkezésre a kért gyógyszerek. A szülő szerint hozzátette: reméli, ezek után békében aludhat. A bejelentő kénytelen volt Óbudán kiváltani a receptet, ahol viszont mindent rendben talált. Azt is megjegyezte: a patika vezetőjével azóta sem tudott kapcsolatba lépni.

Bánó Tiborné, a gyógyszertár vezetője készségesen állt lapunk rendelkezésére. Tény, hogy legelső telefonhívásunkra azonnal kapcsolták, anélkül, hogy tudakolták volna, milyen ügyben keressük. Elmondta, hogy harminc éve szolgálja az újpesti egészségügyet. Ez alatt az idő alatt sem egészségügyi, sem kereskedelmi szempontú okból sem ellene, sem patikája ellen soha nem merült fel kifogás. Az említett éjszakai ügyeletet egy olyan kolléga látta el, aki szintén nagy tapasztalattal és munkabírással rendelkezik. Hozzátette: az ügyelet ellátása egy régebbi jogszabályi változás miatt veszteséges. Nem véletlen, hogy még a szomszédos XV. kerületből és az agglomerációból is Újpestre járnak át ügyeleti időben a receptet kiváltani.

– Miért mondaná egy ügyeletes patikus, hogy hagyják őt aludni? – tette fel a kérdést Bánó Tiborné maga is, majd megadta a kézenfekvő választ: pontosan azért ügyel, hogy a betegeken segítsen, nem pedig aludni kíván. Az állítólagos lassúsággal kapcsolatban megjegyezte, hogy a gyógyszerészszakma köztudottan nagy figyelmet követel, az ügyeletesnek is alaposan kell eljárnia.Ha pedig egy gyógyszer éppen hiányzik, egy megfelelő helyettesítőt ajánl fel. Amit a patika vezetője igazán sajnál, hogy a panaszos nála nem jelentkezett, hogy a történteket vele mint érintett vezetővel megossza. Évtizedek óta nem volt betegállományban, az elmúlt időszakban nem volt szabadságon, ellenben mindennap kora reggeltől délutánig elérhető a munkahelyén. A panaszos biztosan nem kereste. Ezért ezúton is kéri: keresse fel őt. Akkor például kiderülne, melyik volt az a gyógyszer, amelyet a szülő nem kapott meg. 

Lapunk megkeresésére az eset kivizsgálására jogosult ÁNTSZ-felügyelő gyógyszerész elmondta, hogy minden érintett fél meghallgatásával megkezdte az ügy tisztázását. A vizsgálat lezárultával annak eredménye a nyilvánossággal megismertethető. N. Zs.

Akiket hasonló kellemetlenség ért, jelezhetik a szerkesztoseg@ujpestimedia.hu címen. Az üggyel a továbbiakban is foglalkozunk, nem kizárt, hogy egy próbavásárlás keretén belül mi is gyűjtünk tapasztalatokat.