Egyre többet mutat meg magából az Európai Uniós pályázati támogatással készülő újpesti Főtér. Az építkezés tavaszi rajtja óta nemcsak a tervrajzokon, hanem a valóságban is elénk tárul az az önkormányzati elhatározás, amely szerint a Szent István teret egy komplex Főtér-program keretében megújítja, ezzel a XXI. századi térhasználati elvárásoknak megfelelő városi agórává, valódi közösségi térré fejlesztik.Az építkezés velejárója, hogy januártól több hónapos időtartamra forgalmi rend változás lesz a Szent István téren, ami némi kellemetlenséggel jár majd azok számára, akik rendszeresen erre közlekednek. Erről most dr. Derce Tamást, Újpest polgármestere tájékoztatta lapunkat.
-A tavasszal megkezdett, cseppet sem látványos, hanem megannyi aprómunkával járó, a földfelszín alatt végzett m unkák után egyre inkább formálódik az új Főtér képe. A látvány és a tapasztalatok megerősítenek bennünket abban: megérte a sok munkával és odafigyeléssel járó pályázati részvétel, és maga az építkezés- mondja dr. Derce Tamás polgármester. -Minden kezdet nehéz- tartja a mondás, és ezt igazolták azok a feladatok, amelyek a gondos tervezés ellenére is meg-megakasztották a munkát. A Szent István tér alatt húzódó közművek elhelyezkedéséről hiányosak sajnos a közműtérképek. 
A II. világháború előtti állapotokat rögzítő térképek általában jól használhatóak és iránymutatóak voltak, ám a szocializmusban végzett adminisztráció olykor csak utólag és részben követte egy-egy építkezés, felújítás menetét. A Főtér építésének első része így a feltárásé volt, és az azt követő dokumentációé. Az építkezés során előbukkant például olyan gázvezeték is, amelynek a közműtérképen nem volt nyoma. Ma is Isteni szerencsének tartom, hogy a gondosan és figyelemmel végzett munka eredményeként a munkagép sem okozott sérülést a cső külső részén, hiszen a ledugózott csőben gáz volt.

A II. világháború előtti állapotokat rögzítő térképek általában jól használhatóak és iránymutatóak voltak, ám a szocializmusban végzett adminisztráció olykor csak utólag és részben követte egy-egy építkezés, felújítás menetét. A Főtér építésének első része így a feltárásé volt, és az azt követő dokumentációé. Az építkezés során előbukkant például olyan gázvezeték is, amelynek a közműtérképen nem volt nyoma. Ma is Isteni szerencsének tartom, hogy a gondosan és figyelemmel végzett munka eredményeként a munkagép sem okozott sérülést a cső külső részén, hiszen a ledugózott csőben gáz volt.
– A Főtér burkolat készül, a Károlyi szobor környékén a park rendezése folyik, ami szintén a program része. A tél közeledtével változik-e az építkezés menete?
– Az építkezés a program szerint zajlik, a jövő évi városnapok idején már együtt avathatjuk az újpestiekkel a Főtér nagy részét. A tél közeledte most arra figyelmeztet bennünket, hogy a Károlyi szobor környékén eltávolítsuk a beteg, cserére érett fákat és a főtérre tervezett csobogók, szökőkutak műszaki előkészítése mielőbb történjen meg.
–Jár-e az építkezés a közeljövőben újabb forgalmi változással?

– Útlezárással és forgalomeltereléssel kezdődik tehát Újpesten a 2010-es esztendő. Mennyi ideig lesz forgalomterelés?
- A forgalom lehetséges útjáról időben és rendszeresen fogunk tájékoztatást adni. A munka menetét közel 3 hónapos időre becsüljük. Bár a munkát most is elkezdhetnénk, úgy döntöttünk: nem terheljük útlezárással a karácsony közeledtével sűrűsödő gyalogos-, és autós forgalmat. Készülünk az önkormányzati karácsonyi vásár rendezvényeire is. A Főtér-program a megfelelő ütemben halad, belefér a januárra időzített csőcsere.