A koronavírus járvány elleni védekezés érdekében, kiemelten a kerületben lakók és a hivatali dolgozók egészségének védelmében 2020. november 6. napjától megváltozik a Budapest Főváros IV. kerület Újpest Önkormányzat Polgármesteri Hivatal épületeibe való belépés rendje, figyelemmel a járványügyi készültségi időszak intézkedéseire.
A Polgármesteri Hivatalba továbbra is csak a bejáratnál elvégzett testhőmérséklet-mérést követően lehet belépni, amennyiben a belépni szándékozó személy testhőmérséklete nem haladja meg a 37,00 Celsius fokot.
Az épületben ezt követően csak orvosi maszk, munkavédelmi maszk, illetve textil vagy más anyagból készült maszk (a továbbiakban együtt: maszk) viselésével lehet tartózkodni olyan módon, hogy maszk az az orrot és a szájat együttesen és folyamatosan elfedje.
A Polgármesteri Hivatal szervezeti egységeinél, a munkaszobákban személyes ügyfélfogadás csak halaszthatatlan, más módon el nem intézhető ügy esetén engedélyezett, ekkor is kizárólag előre egyeztetett időpontban.
Anyakönyvi eljárást igénylő ügyben kérjük Tisztelt Ügyfeleinket, hogy kizárólag előzetes telefonos időpont egyeztetést követően – elsősorban újpesti lakosok – keressék fel személyesen az Anyakönyvi Csoport munkatársait, lehetőség szerint kísérő személy nélkül. Anyakönyvi Csoport telefonos elérhetősége: 06 1 231 31 23, vagy 06 1 231 3119
Az igényelt anyakönyvi kivonat átvételének lehetőségét – amennyiben az ügyfél nem postai úton történő továbbítást kért – a Polgármesteri Hivatal Ügyfélszolgálatán (1042 Budapest István út 15.) minden szerdai napon 10.00 és 16.30 óra között biztosítjuk.
A Polgármesteri Hivatal Ügyfélszolgálati helyiségében (1042 Budapest IV., István út 15.) egyszerre maximum 2 fő tartózkodhat.
A Polgármesteri Hivatal Szociális Osztályának ügyfélszolgálatán (1042 Budapest IV., Király utca 12-14.) ügyfelek kizárólag az ügyfélszolgálati térben tartózkodhatnak úgy, hogy az épületbe egyszerre maximum annyi fő engedhető be, ahány ügyfélszolgálati pult működik.
A Polgármesteri Hivatal Lakásügyi Osztályán ügyfélfogadási időben – előzetes telefonos időpont egyeztetést követően – helyiségenként legfeljebb egy ügyfél tartózkodhat. Lakásügyi Osztály telefonos elérhetősége: 06 231 31 79
A házasságkötések megtartására vonatkozó speciális szabályok
- A Hivatal házasságkötések céljára szolgáló rendezvénytermében – figyelemmel a terem befogadóképességére, valamint a 1,5 méteres távolságtartásra – házasságkötés céljából az anyakönyvvezetőn kívül a házasuló felek, tanúik és vendégeik, valamint a házasságkötésben közreműködők tartózkodhatnak oly módon, hogy az összlétszám legfeljebb 20 (húsz) fő lehet.
- A Hivatal épületében egyszerre csak egy házasuló pár és vendégeik tartózkodhatnak.
Tájékoztatjuk továbbá Önöket, hogy a Polgármesteri Hivatal Budapest IV., István út 14. szám alatti főbejárata technikai okok miatt 2020. november 9. napjától, várhatóan november 18. napjáig nem használható. A Polgármesteri Hivatal István út 14. alatti épületébe ideiglenesen a hátsó kapun keresztül lehet belépni.
Kérjük, hogy a kapcsolattartás ebben az időszakban is elsődlegesen telefonon, e-mailen vagy elektronikus ügyintézés keretében történjen, csak az intézze ügyeit személyes megjelenéssel, akinek halaszthatatlan dolga van.
Megértésüket, türelmüket valamint együttműködésüket ezúton is köszönjük!