Nem csak jégen csúszott!

  •  
  •  
  •  

Ismert emberek, közéleti személyiségek mutatják be vezetési képességeiket az Újpesti Közéleti Televízió Barátunk az autó című, havonta jelentkező autós magazinjában. A Magyar Autóklub újpesti tanpályáján rántópad mozdítja ki az autót haladási irányából, amely ennek következtében megpördül a fellocsolt, csúszós pályán.

A vezető feladata, hogy egyenesbe hozza a kocsit, kikeveredjen a veszélyes helyzetből. A műsor sztárvendége áprilisban Heidum Bernadett Európa-bajnok rövidpályás gyorskorcsolyázó volt, aki csakúgy, mint a jégen, a tanpályán is ügyesen csúszkált. Gyulai Kinga, az Autósélet főszerkesztője volt a sportoló segítségére azzal, hogy megmutatta a pálya működését.

– Általában egy-egy tréning ezen a pályán fél napig tart, és a legutolsó, egyben legnehezebb feladat a rántópados megcsúszás. Sztárvendégeink viszont rögtön ezzel kezdenek, egyből a mélyvízbe kerülnek – mondta Kinga, aki az autós műsorban az új autókat is teszteli.– Meglepő volt, hogy Bernadett elsőre, reflexből helyesen oldott meg mindent. Még a menetstabilizátort is kikapcsoltuk a stábautóban, hátha ezzel zavarba lehet hozni, de így is hibátlanul teljesített– dicsérte Bernit.

– Honnan ez a rutin, Bernadett? Talán részt vettél már ilyen tréningen?
– Nem, még nem. Szerencsére Kingától nagyon jó tanácsokat kaptam, ami sokat segített. Először persze meg voltam ijedve, féltem, hogy kicsúszunk a pályáról és nekimegyünk valaminek, de nem így történt.

– Csúsztál már meg közúton autóval?
– Nem, hál’ istennek még nem volt karambolom, meg sem csúsztam, de ha esetleg ilyen szituációba kerülnék, már tudnám, mit kell tennem. De remélem, nem kerül rá sor!

– Mióta van jogosítványod?
– Már lassan 10 éve. Újpesten lakunk, edzeni viszont évek óta Zuglóba járok. Kiskoromban apukám hurcolászott naponta kétszer edzésre. Már eléggé unhatta, hogy reggel 6-ra kell odavinnie, alig várta, hogy meglegyen a jogsim. (Nevet)

– Melyik a kedvenc autód?
– Most éppen a Renault Clio, mert azzal járok. Nem igazából vagyok egy nagy autó-fan, nem nézegetem őket napjában, sebességőrült sem vagyok. Az autónál nekem az a lényeg, hogy menjen, megbízható legyen!

– 2009-ben Torinóban 3000 méteres váltószámban lettél Európa-bajnok. Hat-hat európa-bajnoki ezüst-, illetve bronzéremmel dicsekedhetsz, melyeket különböző távokon csapatban és egyéni versenyeken szereztél. A 2014-es Szocsi Téli Olimpia megnyitóján te vitted a nemzeti lobogónkat. Van még hely a szobádban az érmeknek?
– Abszolút! Még szeretnék is jó párat begyűjteni! Szocsi egyébként nagyon nagy élmény volt. 1500 méteren az volt a célom, hogy bejussak a B döntőbe és ez sikerült is, 9. lettem. Váltóban a lányokkal pontot akartunk szerezni mindenképp, de ez nem sikerült, mert 1000 méteren kizártak az első futamból. Az akkori hibákat egyébként már sikerült fejben kijavítanom, így a Montreáli Világbajnokságon 8. lettem. Az olimpián a 3000 méteres váltóban sajnos elestünk, így már sosem tudjuk meg, hogy hol végezhettünk volna. Talán az 5. vagy a 4. hely is összejön, ha nincs ez a malőr, így hatodikak lettünk.

– Egészen pici lány voltál, amikor Újpest Önkormányzata kitüntetett az Újpest Kiváló Diáksportolója címmel. Akkor mit jelentett ez neked?
– 10 éves lehettem, még emlékszem az ünnepségre és arra a pillanatra, amikor az akkori polgármester, dr. Derce Tamás kezet csókolt nekem, a pöttöm lánynak. Az Újpest újságban megjelent erről egy kép, s akkor mindenkinek nagy kedvence voltam. Nagyon érdekes érzés összehasonlítani az akkori emlékeimet a mostani eredményeimmel.

– Tanultál ma valamit itt a tanpályán?
– Mindenképp! Másnak is csak ajánlani tudom, hogy próbálja ki magát a Magyar Autóklub vezetéstechnikai tanpályáján legalább egyszer, nagyon tanulságos!

P.J.

Az Újpesti Közéleti Televízió Barátunk az autó című műsorát minden hónap utolsó péntekén, a 19 órakor kezdődő adásban láthatják a UPC analóg csomagjában, illetve a digitális csomag 501-es csatornáján.