Nyár végéig maradnak a vonatpótlók

  •  
  •  
  •  

Az utasok kényelme érdekében tovább marad az autóbuszos vonatpótlás az Esztergom-Budapest vasúti vonalszakaszon. Bár a Piliscsaba-Esztergom szakasz hamarosan elkészül, a menetidő minimalizálása és az átszállás elkerülése miatt nyár végéig maradnak a buszok, amelyekre immáron új helyszínen is fel lehet szállni.

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. uniós források felhasználásával korszerűsíti a Budapest-Esztergom vasútvonalat. Az 53 km hosszú vasúti pályát három szakaszra bontva újítják fel: Vasúti Duna-híd–Pilisvörösvár, Pilisvörösvár-Piliscsaba, Piliscsaba-Esztergom.

A rekonstrukció során a vágányzat cseréje mellett tizenhat állomást illetve megállóhelyet hoznak rendbe, ez magában foglalja az új peronokat, korszerű világítást, utastájékoztatást, valamint összesen 1700 db P+R parkolót és 532 B+R kerékpártárolót. A NIF Zrt. beruházásának befejezését követően a menetidő csökken, színvonalasabbá, komfortosabbá és biztonságosabbá válik a vasúti közlekedés.

A Piliscsaba-Esztergom közötti szakasz hamarosan elkészül, a Piliscsaba-Pilisvörösvár valamint az Északi Vasúti Duna-híd–Pilisvörösvár munkálatai viszont az árvízi helyzet miatt múlt hét óta jelentősen lelassultak.

A Piliscsaba-Esztergom vonalszakasz befejező munkálatai ellenére, az utasok kényelme érdekében az átszállás nélküli közlekedést a MÁV-START június 14-e után a nyári időszakban néhány utasigényt kielégítő módosítás mellett továbbra is fenntartja az egész útvonalon, azaz a pótlóbuszról nem kell vonatra szállni. A kényelmi változás, hogy Solymár Auchan Volán buszmegállóban, illetve Pilisszentivánon is le- illetve fel lehet szállni a vonatpótló járművekre.

Ahogyan a teljes vonalon történő pótlás bevezetésének kezdőnapján megírtuk, a vonatpótlók összességében rövidebb útvonalon közlekednek, díjszabásuk április 5-től a Volánbusz 800-as járataihoz igazodik, így átmenetileg valamivel olcsóbban lehet rajtuk utazni, mintha vasúton tennénk meg ezt a távot. „Cserébe” viszont kiesik néhány budapesti megálló, így például a Városkapu vagy Angyalföld vasútállomás helyett egyaránt az Árpád hídi indulóvégállomáson lehet felszállni. Az előbbi helyszínen nyitva tart a vasúti jegypénztár, ahol továbbra is lehet jegyet vásárolni.

A teljes felújítás részeként összesen 288 fát, 11 455 cserjét, valamint 56 fenyőt is telepítenek. A vonatok legkorábban 2014 nyarától járhatnak a teljes vonalon. A kivitelezés az Új Széchenyi Terv keretében uniós források felhasználásával nettó 44,5 milliárd forint értékben valósul meg.

nif.hu/moa