Az általunk kipróbált Cosmo AWD B 1.4 NET modellt 1364 köbcentis, 140 lóerős turbós benzinmotor hajtotta 6 fokozatú kézi váltóval. A Mokkához egyébként választható a régebbi 1.6-os 115 lóerős szívómotor is manuális váltóval és elsőkerékmeghajtással. A dízelek kedvelői 130 lóerős 1686 és 135 lóerős 1598 köbcentis Ecotec motort kérhetnek hozzá. Ezekhez elsőkerékmeghajtás esetén 6 fokozatú manuális vagy automata váltó, összkerékmeghajtás esetén 6 fokozatú manuális váltó kérhető.
A gép összkerékmeghajtása manuálisan nem kapcsolható. Nincs választási lehetőség a meghajtási variációk között, mindezt automatika látja el. Alapból csak az első kerekek viszik a Mokkát, azonban ha ott kipörgést észlel a rendszer, hozzákapcsolja a hátsókat is.

Rengeteg extra rendelhető az autóhoz, melynek legolcsóbb modellje valamivel 5 millió alatt van. A mi példányunkban többek közt Start-Stop rendszer, emelkedő startasszisztens, kétzónás automata klíma, 230 Voltos csatlakozó, sebességfüggő szervókormány, tempomat, első-és hátsó parkolóradar, tolatókamera, LED nappali menetfény és adaptív Bi-Xenon kanyarfényszórók, első ülésfűtés, fűtött, bőrborítású, multifunkciós kormány és navigáció is volt. Így ára akciósan valamivel 7 millió forint alatt állt meg, ami ebben a kategóriában, ilyen felszereltséggel nem mondható rossznak.

Az autó külsőre igen mutatós, sportos, mokány felépítésű. Bár már aránylag gyakran találkozhatunk vele a magyar utakon, így is sokan megnézték a tesztautót, amiben valószínűleg a divatos Orange Rock fantázianevű metál szín is közrejátszott. Belül sajnos már nem ilyen trendi a német járgány. A kocsi átvétele után az első meglepetés a navigáció és audió egység volt a középső panelen. Igaz, hogy ez még 2013-as konstrukció, mégis furcsa és zavarbaejtő a kezelésükre szolgáló, számítógép-klaviatúrányi rengeteg gomb. Először a fedélzeti computer kezelőegységét is itt kerestük, de kiderült, hogy annak az indexkapcsolón találtak helyet. Valahol a távolban, a műszerfal közepén van a nagyméretű 7”-os QWGA színes kijelző egy meglehetősen ormótlan árnyékoló elem takarásában. Aki már az érintőképernyőkhöz szokott, annak suta és lassú a GPS programozása, az autó egész információs rendszerének kezelése. Amúgy a műszerfal egésze meglehetősen rusztikus. Némi eleganciát csak a 4 analóg műszer formája, krómkerete csempész a vezető elé táruló aránylag szürke összképbe. Bosszantóan távol van a kormánytól az index és az ablaktörlő kapcsolókarja, ráadásul olyan magasan és olyan szögben, hogy sehogy sem esik kéz alá.

Az első ülések az ülőfelület túlzottan magas oldaltartása miatt kissé szűkek. Furcsa megoldás az „egyszemélyes”, féloldalas kartámasz elől, ami ilyen keskeny kivitelben igazából még a vezetőnek sem kényelmes.
Bár kisterepjáróról van szó, hely van benne elég. A kocsi övvonala a B oszloptól eléggé meredeken ível felfelé, a hátul ülőknek ettől mégsincs bezártság érzése. A tágas kabin kicsit a csomagtér rovására megy, a 350 liternyi hely nem nagycsaládos kiránduláshoz való. A hátsó ülések ledöntésével 1372 liternyi szállítóteret kapunk.

Mivel a Mokka magas építésű (ráadásul 18 collos kerekei vannak) városi forgalomban az alváz méreteihez képest mégis nagyterepjárós feelingünk van.
Az autó előnyei igazából terepviszonyok között mutatkoznak meg. Azt tapasztaltuk, hogy a 200 Nm nyomatékú autót nem kell szétpörgetni, alacsony fordulaton is jól mozgatja a kasztnit, legalábbis egy személlyel terhelve. A 6 fokozatú váltó a meglehetősen ormótlan váltókar ellenére kellemesen, finoman működik. Jól vizsgázott az összkerekes automatika is, észrevétlenül tette a dolgát, egy pillanatra sem jött zavarba aránylag durva terepen sem az autó. Sőt, azt éreztük, hogy ide való igazán. Szinte csalogatott, hogy feszegessük a határait, és mégis mindig meglepett, hogy mennyire stabil. Mivel a motor alacsonyan helyezkedik el a motortérben, ezért az autó súlypontja is optimális. Hiába magas az autó, az aránylag sportos futóművel nagyon élvezetes az autózás, nyoma sincs billegésnek, határozatlanságnak. A próbaút elején tapasztalt apró kényelmetlenségeket gyorsan elfeledtette velünk a vezetési élmény. Lehet, hogy elsőre nem zúgunk bele a Mokkába, de nagyon meg lehet szeretni.
Prófusz József
Az Opel Mokkáról még többet az Újpesti Közéleti Televízió Barátunk az autó című műsorából tudhatnak meg:
https://www.youtube.com/watch?v=VJZN84NytZ8&feature=youtu.be