Országos várospingáló kampány indul

  •  
  •  
  •  

A kampány lényege, hogy Magyarország diákjait szavazással vonják be a köztérszínesítésbe, vagyis lehetőség nyílik az ország minden diákja számára beleszólni abba, hogy milyen legyen az a környezet, ahol élnek, vagy megfordulnak nap, mint nap – mondta Flór Péter projektvezető.

A pályázatra úgy lehet jelentkezni, hogy le kell fotózni a kiszínesítendő helyszínt, leírni, hogy pontosan hol helyezkedik el, elküldeni e-mailben, majd igyekezni minél több szavazatot szerezni hozzá a program honlapján. (Szavazni itt lehet.)

A kampány arra a pedagógiai programra épül, amely a Színes Város Mozgalom pedagógiai projektjeként indult el 2010-ben a Pöttyös utcánál. Ennek lényege, hogy minél több gyerek kapcsolódjon be a városszínesítésbe.

A program abból áll, hogy minden, festéshez kötődő tevékenységen külön diákcsoportok dolgoznak. Vagyis a tervezést, a kivitelezést, a fotós- és videós dokumentációt, az átadási ceremóniát, és a kommunikációt együtt, csapatmunkában végzik a diákok.

A civil szervezetnek egyetlen megkötése van csupán: minden alkotásnak vagy a helyszínhez kell kapcsolódnia, vagy valamilyen társadalmi problémára kell reflektálnia, olyanra, amit a diákok maguk is problémának élnek meg.

A kiválasztott helyszínek után a festés először a probléma megfogalmazásával indul, ezt követi a teljes projekt megtervezése, majd a látványtervezés, illetve az átadási ceremónia kitalálása.

A munka alatt folyamatosan zajlik a fotós- videós dokumentáció, amelynek eredményeképpen a végén rövidfilm készül a teljes munkafolyamatról. A köztérszínesítést követően a diákok oklevél formájában visszajelzést kapnak arról a munkáról, amiben részt vállaltak.

A visszajelzésben kiemelt hangsúlyt kapnak azok a készségek, amelyeket érdemes lehet fejleszteni, illetve ami a csapatmunka szempontjából a jövőben fontos lehet. A Pillangóhatás Programot három, a Színes Város Mozgalomból kivált szakember indította el 2010-ben, a főtámogató a Kemikál Zrt.-t.

(kép és szöveg: index.hu)